To unge webdesignere, som har brug for din hjælp

Tags:    feedback

<< < 123 > >>
Hej
Jeg har sammen med en kammerat startet virksomheden UG-design, hvor vi laver hjemmesider, vores hjemmeside er lige gået i luften, og vi vil derfor gerne spørge hvad i synes om vores side, altså hvad i godt kan lide, og især hvad vi kunne gøre anderledes?

Vores side: UG-design

På forhånd tak

Hilsen
Uffe Lauge Christensen
Ug-design.dk



22 svar postet i denne tråd vises herunder
17 indlæg har modtaget i alt 32 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hmn jeg syntes i skal prøve at gennem gå designet igen. Kig det igennem og sig, står det her fint står tingene på linie, passer font størrelsen og font typen. I kan evt. kigge på at bruge Google Fonts, at at lave et lidt mere stilet site.

Men jeg syntes der er mange gode ting, men også nogle ting der stikker lidt ud. F.eks. står logoet laver end menuen. Der er meget stor linie-afstand mellem overskrift og brødtekst, men selve brødteksten har meget lille linie-afstand.

Så TL:DR. Lave en "stram op" runde, hvor i kigger på designet og siger siger, her skal vi lige dit, her skal vi lige dat. Kunne siden f.eks. ikke tåle at være lidt bredere, evt. med et large breakpoint. Hvorfor er undermenuen i billedet og ikke under den primære navigation. Skal vi have breadcrumbs. Der er mange små og nogle enkelte store der kan strammes op på. Ellers flot.



At det designmæssigt ligner en kedelig bog, kan jo være en beslutning taget på baggrund af den målgruppe man vil nå. :o)

Jeg ville dele indholdet op i flere sider, og få noget mere bredde på hjemmesiden. Der er nogle navigations problemer. Det er en smule forvirrende at underpunkter ikke designmæssigt ligger naturligt i forbindelse med hovedpunkter.

Hvilken platform man en hjemmeside kører på er ligegyldig viden. Men jeg er enig med Daniel det er vigtigt at fortælle hvilke platforme/systemer i kan udvikle til.

Grammatik og formulering bør ses igennem.

Personligt synes jeg at det ligger langt fra dagen standard i mediebranchen. I kunne med fordel lave en god research jeres konkurrenter og så lægge jer foran dem. Lad være med at begrænse jer, men tro på at I kan lave alt hvad der illustreres i et oplæg.



Indlæg senest redigeret d. 01.09.2014 19:37 af Bruger #10216
I bør også gå siden igennem for stavefejl. Der er intet der virker mindre professionelt end når professionel er stavet = "proffesionel". :)

Held og lykke med det.



Drop personlige sider under referencer som ikke er færdige. "Kommer snart" er næsten værre end stavefejl.



Jeg ville også gennemgå koden en ekstra gang - værst af alt risikerer i at IE går i quirksmode fordi i har en (fuldstændig irrelevant) kommentar før DOCTYPE ligesom koden ikke er valid. Men der er også flere andre ting, der slet ikke er nutidige, fx js i head, inline js og udviklingskommentarer (hører ikke til i produktion) ligesom i bør overveje at kigge på caching, at lave sprites samt både combine og minify af css og JavaScript.

EDIT:

Hov - glemte helt Dublicate Content. Og måske også andre ting...

Alle disse punkter kan man selvfølgelig vælge at være ligeglad med men det betyder meget for hastigheden specielt på mindre enheder samt for søgemaskinerne og da de færreste er ligeglad med deres brugere og med indeksering i søgemaskinerne kan de sjældent overses.



Indlæg senest redigeret d. 01.09.2014 10:23 af Bruger #9938
Design delen kan man altid diskutere. Min mening er at det er for tamt.
Hvorfor skulle jeg lige vælge at bruge jer, når jeres design, mest af alt minder min om en kedelig bog?
I skal da virkelig sørge for at jeres hjemmeside spiller maks, det er den der sælger jer ud af til, og hvis jeres hjemmeside ikke viser nogle nye ting, eller ting i er voldsomt gode til, hvorfor skulle en evt kunde så tro at i magter at lave sådanne ting?

Hvorfor kan man ikke klikke på jeres logo?
Hvorfor må jeg ikke vide hvilken platform i kører på?
Har i tjekket jeres hjemmeside på forskellige platforme?

Så er der selvfølgelig den sædvanelige med at få tjekket for stavefejl og få valideret siden.

Der er potentiale, men stadig et langt stykke vej for jer.

Held og lykke




I forhold til jeres alder, er de fleste "ældre" mennesker. :o) Så en decideret aldersgruppe kunne hjælpe jer på vej. Ligeledes bør i være klar over deres demografi. Men endnu mere vigtig er, hvilket problem løser i?


Hej Michael, tak for dit svar.

Ja, i vores alder skal man passe på hvad man siger. Nu undgår jeg ikke at fornærme nogen, men da vi hentydede til ældre mennesker mente vi alt lige fra 50 år og opefter; altså primært folk der ikke er vant til at bruge computere og som generelt er har en indestængt frygt for ny teknologi (det er ikke godt med generaliseringer, men det bliver man jo nødt til når man skal danne en målgruppe).

Det er altså folk i lokalområdet, som manger en billig hjemmeside med et utrolig simpelt cms-system. Mange bruger wordpress, drupal og lignende cms-systemer nu om dage, men de mange paneler og muligheder kan virke dybt uoverskuelige for vores målgruppe.

Ideen er at vi ordner det hele for en billig pris og at vores kunder derefter ikke skal tænke over andet teknisk fremover.

- spørgsmålet er så om vi kommunikerer dette godt nok igennem på vores side. Det er i hvertfald noget vi havde stort fokus på, da vi udarbejdede teksterne.





Indlæg senest redigeret d. 03.09.2014 14:12 af Bruger #20982
I forhold til jeres alder, er de fleste "ældre" mennesker. :o) Så en decideret aldersgruppe kunne hjælpe jer på vej. Ligeledes bør i være klar over deres demografi. Men endnu mere vigtig er, hvilket problem løser i?



Hvor mange private mennesker på 50+ har brug for en hjemmeside er det første jeg vil spørge mig selv om?
Dernæst hvor mange private vil have brug for en hjemmeside?

Som jeg skrev tidligere så tror jeg i har et potentiale, lige nu sigter i blot efter noget der hurtigt dør ud.
Medmindre den person i henvender jer til er en eller anden kunstnerisk person, der gerne skulle have et billede udad til, så har jeg svært ved at se hvem i påtænker at gribe fat i.

De fleste ældre vil bruge en email, de færreste vil betale penge for den, så hvorfor have et webhotel eller blot kun et mailhotel hvor de skal betale for det?

Har i evt i jeres design haft med i overvejelserne at nogle af dem fra jeres målgruppe kan have svært ved at læse på en skærm, eller at se?



Indlæg senest redigeret d. 03.09.2014 14:41 af Bruger #15663
Er det jeres kunders problem at de mangler en hjemmeside? Eller er det jeres problem at jeres kunder mangler en hjemmeside? Hvilket problem får jeg løst, med en hjemmeside fra jer? Og hvis jeg sammenligner jeres service med den fra et andet webbureau. Hvad er så forskellen?

Se det som spørgsmål til at sætte jeres tanker i gang, og ikke som direkte kritik. :)



<< < 123 > >>
t