Problemer med at upload billede og video

Tags:    php

Hej

Jeg er igang med at upload billeder og video samtidig til hjemmesiden mend jeg bliver ved med at for fejl og kan på ingen måde se fejl,

(Har brugt et par timer på det og kan på ingen måde se den overhovedet).

Fold kodeboks ind/udHTML kode 


og min upload-godkendt.php ser sådan her ud;

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Kan på ingen måde se hvad der er gået galt her.

når jeg var_dump det, så for jeg :

array(5) { ["name"]=> string(9) "video.png" ["type"]=> string(9) "image/png" ["tmp_name"]=> string(14) "/tmp/phpTzQ0Il" ["error"]=> int(0) ["size"]=> int(127176) }
array(5) { ["name"]=> string(11) "blabla.wmv" ["type"]=> string(14) "video/x-ms-wmv" ["tmp_name"]=> string(14) "/tmp/php1VYbmM" ["error"]=> int(0) ["size"]=> int(3437530) }



Indlæg senest redigeret d. 16.09.2014 23:53 af Bruger #17136
6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg tror, at det er fordi, at du i andet parameter (destination) af move_uploaded_file har angivet en URL. Prøv at ændre til en relativ sti ift. upload-godkendt.php.



Indlæg senest redigeret d. 17.09.2014 08:07 af Bruger #4879
Jeg tror, at det er fordi, at du i andet parameter (destination) af move_uploaded_file har angivet en URL. Prøv at ændre til en relativ sti ift. upload-godkendt.php.


Jeg forstår ikke lige helt hvad du mener,



I stedet for at benytte en URL (http://...) i denne linje:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Mener jeg, at du skal angive en sti i det lokale filsystem, som fx:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Ved ikke, hvor mappen "img-ordklar" ligger i forhold til upload-godkendt.php, så det skal du lige rette til.



Kristian, det har jeg også prøvet at gøre med ordklar.

Men upload-godkendt.php ligger ind i en admin del som er i en mappe som kunne hed "hello-world" siger vi bare,

upload-godkendt.php ser sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Hvis mappen "hello-world" ligger i samme mappe som mappen "img-ordklar", så skal linjen se ud, som jeg skrev tidligere. Dvs.:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Du kan se, hvad move_uploaded_file returnerer, ved at lægge den i en if-sætning.
Fx sådan:
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Du bør også tjekke, at alle undermapperne til "img-ordklar" findes. Dvs. at mapperne "jesper", "forside" og "video" er oprettet i forvejen.

Hvis move_uploaded_file ikke kan flytte filen, så kastes en WARNING.
Du viser kun ERRORS.
For at se årsagen til, at funktionen (eventuelt) ikke virker, så bør du ændre din error_reporting. Fx til:
error_reporting(E_ALL);



Nu bliver jeg oplyst om at ulink og upload videoerne ikke gøre det:

Fejl siger:

Warning: unlink(.../img-ordklar/jesper/forside/): Is a directory in /data/home/jesperb1/public_html/bla.dk/adminA/php/php.php on line 1146

Notice: Array to string conversion in /data/home/jesperb1/public_html/blabla.dk/adminA/php/php.php on line 1165

Notice: Array to string conversion in /data/home/jesperb1/public_html/blabla.dk/adminA/php/php.php on line 1168
move_uploaded_file returnerede false.

Det vil sige at den ikke upload eller slet de gammel filer på siden.

Når jeg prøver at upload så kommer den frem og smider en file som hedder "array"


EIDT:

Folk behover ikke kig på sagen da jeg tror at problemet bliver gjort på en anden måde. forstår IKKE lige hvad der går galt her



Indlæg senest redigeret d. 17.09.2014 16:31 af Bruger #17136
t