Kan dette HDMI kabel klare opgaven?

Tags:    tv pc

<< < 12 > >>
Hej!

Jeg vil købe dette kabel hvis det kan klare en simpel opgave som at vise film via computeren til tv'et med lyd.

HDMI kabel 5 m.

Tv'et er et 32" LCD tv fra Sony med 5 HDMI indgange.
Grafikkortet er et AMD Radeon HD 5700 Series.

Billede

Kan det HDMI kabel klare opgaven uden problemer?.
Visning af film og lyd uden at skulle købe alt muligt ved siden af?



Ja, har du HDMI out på dit grafikkort, så skal der ikke andet end et HDMI kabel til for at sende både lyd og billede til dit TV.
Og tests viser, at der ikke er forskel på dyre og billige HDMI kabler, så køb bare det billigste, du kan finde.



Tak Robert.

Ja jeg måtte lige opgradere det til et nyere grafikkort :)
Som vist på billedet.

Mit gamle var: Link

Det nyere er helt klart et stort plus i spil også :)

Men jeg bestiller det straks, så har jeg det på tirsdag, så jeg kan få det testet af.

Vil nemlig ikke længere brænde film ud mv. så det nemmere at se det via netflix mv :)



Helt klart.
Jeg selv har en BluRAY afspiller (Panasonic DMP-BDT230) som også kan afspille film via netværket. Jeg har så også en netværks disk, hvor jeg har dumpet mine film på, så jeg skal ikke rode med kabler...bare vælge en film fra listen via min BluRAY afspiller. Den kan så også afspille direkte fra YouTube/Vimeo og lidt andet.
Det kan også varmt anbefales.



Kanon, vil jeg se på. Kunne da være så fedt. :)



Et alternativ, hvis det skal være lidt nørdet er at købe en Raspberry Pi og lave den om til en XBMC. Det har jeg selv gjort, det fungere super godt.



Jeg er som dan også fortaler for en xbmc løsning.
Jeg har selv en NAS stående hvor film ligger på, og så en lille NUC som er sat til TV'et og så kører XBMC (og andet) og er så glad for den løsning.
Den finder selv information om dine film, så den får beskrivelse, ratings, årstal, skuespillere, cover billede og fanart til filmen. Så er det valg af skin der bestemmer hvor meget af disse informationer der skal bruges og vises.
Rasberry Pi er meget populær, billig løsning og med XBMC spiller det altså bare! Jeg valgte selv en NUC fordi den skulle køre andet også, og så vil jeg gerne trække nogle lidt voldsomme skins, og det fungerer kanon godt og kan klart anbefales!



Nu er kablet kommet hjem.

Når jeg stikker kablet (HDMI) ind i grafikkortet hvor HDMI indgangen er som vist på billedet.

Og ind i tv´et.

Så går den straks uden videre, over på tv'et og jeg mister kontrollen via computeren, så længe kablet er tilsluttet tv'et.

Men billedet går fint igennem.
Men der er ingen lyd.
Kun via pc højttalerne.

Men er det ikke muligt at tvinge det ud igennem tv'et ?.
Så både billede og lyd kommer fra samme kasse. I stedet for jeg skal ud og købe højttalere til tv'et.

Håber der er nogen som kan guide mig videre.



Ofte har du mulighed for at vælge hvilken lydkilde du vil bruge til afspilning af lyd under indstillinger. Så du sender lyden ud igennem dit HDMI kabel i stedet.



Som csharper siger, skal du vælge HDMI-udgang i stedet for den du bruger nu.

Højreklik på højtaleren ved uret -> Afspilningsenheder -> Højreklik på den der hedder noget med HDMI -> Benyt som standardenhed.

Men typisk kan du indstille det for dine programmer. Jeg bruger XBMC til at se film fra computeren på TV'et, og der er det sat op under System, så det er det eneste der kører over SPDIF, resten kører over den almindelige lydudgang.



Den er nu indstillet sådan at mit headset og højttalere til pc'en virker, og når HDMI er aktiv, slår den til i tv'et og virker :)

Tak til Robert og jer andre :)



<< < 12 > >>
t