Spørgs vedr. HDMI fra pc til tv.

Tags:    pc tv

Hej udviklere.

Jeg har et måske dumt spørgsmål vedr. HDMI fra pc til tv.

Har endelig fået det til at virke med at kunne se film på tv'et via pc'en.
Men det er virkelig bøvlet - eller gør jeg det bare helt forkert?.

1: Jeg sætter kablet i tv'et, for at forbinde med HDMI.
2: Jeg får så en udvidet skærm på min pc-skærm.
-- Som gør det svært at se hvad jeg laver når tv'et er i stuen og pc'en i soveværelset.
3: Jeg prøver mig frem med at rykke musen for at få full-screen af filmen, det lykkes.

Men jeg skal hive stikket ud hvergang jeg ikke vil se film på tv'et.
Det syntes jeg er træls.

Kan man ikke bare gør det nemmere ved at bare at have det koblet til hele tiden, men ikke aktivt før man vælger at slutte det til med en funktion eller lign?.

Og kan man ikke få skærmen vist på pc-skærmen også, men hvor den så vælger full-screen på tv'et?.

Jeg kan nemlig godt få det vist på begge skærme, men så kan jeg ikke få en stor skærm på tv'et, her snakker vi om ca 50% mindre. Ikke så godt når man gerne vil se det som en normal film som fra en boks eller dvd ? :)

Håber i kan følge mig, syntes bare det er for bøvlet at starte det op sådan hver eneste gang jeg vil se en film fra pc til tv.

HDMI kører fra graffikkortet til tv'et. Med lyd.



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Lave mirror i stedet extended desktop? Men som Brian (den rigtige) siger, så er det her nok ikke det rigtige forum. Det her er udvikleren.dk ikke it-support.dk



Indlæg senest redigeret d. 10.10.2014 06:59 af Bruger #17081
Med UltraMon kan du lave Display Profiles, dvs. en hvor det er TV'et der er den aktive skærm, og en hvor det er PC-skærmen der er den aktive.

Du kan oprette hotkeys til at skifte i mellem dem.

https://www.realtimesoft.com/ultramon/



Mange tusind tak, vil jeg kigge nærmere på. :)




Med al respekt tror jeg du skal finde en hardware-relateret hjemmeside i stedet for. Bare et bud ;-)



Freeware tool der gør det muligt, at se hvad der sker på andre skærme:

http://www.nirsoft.net/utils/multi_monitor_tool.html



t