Gyldig aftale under 18 år

Tags:    buisness penge it skat

Mig og mine 2 samarbejdspartnere skal lave en aftale vedrørende indbyrdes procentdel og betaling. Det hele begyndte med at mig og min ven fandt en programmør, som får en vis procentdel af firmaet på vores hjemmeside, samt en fast betaling. Vi ved dog så ikke hvordan vi skal lave en gyldig aftale med ham, når vi er under 18 og ikke skal starte et firma



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis man er under 18 år og laver virksomhed ... Er det så ikke noget med at man siger "min far er større end din far og hvis du snyder får du bank"?

Men hvis i ikke vil stifte officiel virksomhed. Så er der vel ikke så meget at gøre? Der er vel i princippet heller ret mange aktiver, hvis der ikke er nok penge til i vil stifte?



Jesper, jeg startede selv virksomhed som 17 årig - havde dog en omsætning under 50.000 det første år, og behøvede ikke at momsregistrere mig. Og da jeg så blev 18 kunne jeg oprette et selvstændigt firma. Regner i med en omsætning over 50.000kr. skal i selvfølgelig momsregistreres jf. dansk lovgivning.

Skat afholder jævnligt nogle kurser rundt i hele landet, hvor de fortæller om de basale ting, og de hjælper gerne med valg af type af virksomhed. Det vil jeg anbefale jer at drage nytte af. Det er oftest helt gratis og tiden er godt givet ud.

Derudover er der også væksthuse rundt omkring i landet - og mange af dem har programmer for unge, da de rigtig gerne vil støtte de unge i at lave virksomhed.

Amino.dk er et rigtig godt sted at spørge om hjælp, her kommer mange som er iværksættere, revisorer, jurister mm. som vil kunne hjælpe jer i deres forum.



t