Ajax load, men ikke ændre CSS

Tags:    css jquery

<< < 12 > >>
Hvordan gør jeg det muligt at få Ajax load til at reagere PRÆCIS som en iframe, men uden at bruge iframe?

Det fede ved en iframe, er at den side man fremkalder ikke berøre andre regler på den side, som frekaldte elementet.

Men når jeg gør brug af ajax fader den fremkaldte CSS kode ind i det som allerede er lavet og det må ikke ske. Jeg kan ikke have CSS koderne begge steder, da det er et tema funktion.

Nogen der ved hvordan jeg kan gøre dette muligt?



13 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Alt hvad du loader ind på en side uden brug af en (i)frame vil bliver stylet ud fra sidens stylesheet - og sender du ekstra style-informationer med det du dynamisk loader vil dette også ramme hele siden. Det eneste du kan gøre er at skrive så specifikke styles som overhovedet muligt - altså fx ved brug af :not eller tilpas hierarki - eller skrive specifikke styles til det dynamisk loadede indhold.



Brug en iframe. Alt CSS eller Javascript der bliver loadet vil vedrøre hele siden. Det er kun iframe der kan skabe deres egen kontekst.



Men det hjælper ikke at bruge en iframe, da jeg skal have en dropdown menu, og man kan derfor ikke klikke på indholdet ca 100px, der hvor dropdown menuen er. Med Ajax derimod er det blot dynamisk HTML, men den påvirker alt andet CSS..



jeg forstår ikke dit problem så ? Du vil hvad med en dropdown ?



Indlæg senest redigeret d. 12.11.2014 10:54 af Bruger #17081
Jeg har en iframe der er 100% i længde, og 50px højde, det er også fint.

Men der er en dropdown i min iframe, og den foungere ikke med designet, for når jeg trykker den, bliver der ca 150px brugt på iframen i stedet for.



og hvad har det med ajax at gøre ?



Det jeg kan gøre med ajax, er det jeg ikke kan gøre med en iframe.
men mine CSS koder filtere de andre CSS koder i det script jeg inkludere.
Iframe stod standalone, mens ajax fletter sig ind i det document der hentede siden..



men hvad er formålet?



Et topbar ligesom wordpress :-)



topbar på wordpress er jo bare et element



<< < 12 > >>
t