Start af virksomhed

Tags:    virksomhed penge unge hjemmeside deal

Hej jeg skal starte en virksomhed op med min partner, for vi skal kunne have en konkret aftale med vores programmør, som vi høre dette. Vi skal bare lave en hjemmeside, så vi syntes måske det er lidt besværligt at starte et helt firma op. Vi tænker at oprette et I/s firma. Men tror i der ville være mulighed for at kunne oprette/lave en gyldig aftale når man er under 18. For vi syntes det er lidt besværligt måske at oprette et helt firma, på at kunne lave en hjemmeside. Det er besværligt og krævende at være iværksætter, det er vi forberedt på. Det hele bliver bare lidt mere besværligt når vi skal oprette en virksomhed, søge dispensation og overtage når fra vores forældre efter vi er fyldt 18.

det konkrete spørgsmål er så om det er muligt at kunne lave en holdende aftale når man er under 18, uden at oprette en virksomhed.

Vi overvejer meget at lave en NDA, men den er jo også begrænset for dens limits.

Tak på forhånd for jeres tid



6 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 17 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis i laver en aftale dig og din partner med programmøren og får det ned på skrift, og i alle underskriver - så længe i ikke omsætter for mere end 50.000DKK(kan være steget, nogen der har friske tal?), kan man have "virksomhed" uden at være momsregistreret - og så er det virkelig minimalt hvad i skal gøre. Det ville jeg klart anbefale. Men hvis i vil mere end bare den ene hjemmeside så ville jeg gi' den gas og få sparket den virksomhed i gang og lære en masse undervejs.
HUSK: I skal opgive jeres indkomst ved denne handel som B-indkomst til skat - ellers falder skattehammeren :)



Indlæg senest redigeret d. 14.11.2014 14:44 af Bruger #17368
Der er noget med at der i år er kommet noget nyt opstartsvirksomhed, hvor i kan starte virksomhed for 1 kr mener jeg, og så se om i genererer nok omsætning til at i skal momsregistreres, frem for at starte ud med det hvis det ikke bliver aktuelt.




Hejsa,

Det du tænker på er et Ivs. John Hannover har på sin blog skrevet en beskrivelse af det. Helt basalt så betyder det bare at man kan starte et anpartsselskab uden at have de fulde 50.000 i kapital, men derimod kan tjene op til dem hen ad vejen - men er derfor også forpligtet til med tiden at blive et Aps.

For at man kan underskrive en bindende aftale skal man enten være over 18, eller oprette en virksomhed - som I jo i så fald ville være nødt til at gøre. Det kræver at I "får lov" til at drive virksomhed som umyndig, og så vidt jeg ved betyder det at I nu kan underskrive bindende kontrakter i virksomhedens navn. I kan læse igen læse et indlæg af John hér om hvordan dét foregår.

Før I opretter noget skal I sætte jer godt ind i tingene, og beslutte jer for om I vil oprette et Ivs, I/S eller Aps (såfremt i har kapitalen til det sidste). Johns blog er fantastisk, og jeg bruger den ofte selv. Under fanen "iværksætter indholdsfortegnelse" kan I se alle hans indlæg til iværksættere - hvis jeg var jer ville jeg læse nogle relevante indlæg for jer inden I starter.

Og når I så er i gang, er det jo bare ud og gi' den gas! :bounce:

God vind fremover! :D



Hej med dig,

jeg synes det lyder til at i skyder MEGET over mål ved at skulle oprette en virksomhed blot for at kunne hyre en til at lave en hjemmeside til jer.

I burde sagten kunne hyre en person til at lave en hjemmeside for jer også selvom i ikke har et CVR nr. Det handler blot om at i skal lave den rette aftale med leverandøren, hvor i måske betaler løbende så han har sikkerhed for det arbejde han laver. Den eneste hage der er ved at gøre dette uden et CVR, er at i ikke kan trække momsen fra prisen, som en leverandør nok ville lægge på.

I kan finde masser af freelancere og udbydere af hjemmesider på Amino Freelance, og jeg er sikker på at de ikke vil kræve at i har en virksomhed for at lave en hjemmeside til jer.



Vi tænkte, det var lidt besværligt at starte ud med. Vi har bare læst en masse, om hvorvidt vi skulle starte vores egen virksomhed, for at kunne oprette en gyldig aftale. Vi har hørt, vi skal have en registeret virksomhed, for at kunne tjene over 30.000 om måneden.



Vi tænkte, det var lidt besværligt at starte ud med. Vi har bare læst en masse, om hvorvidt vi skulle starte vores egen virksomhed, for at kunne oprette en gyldig aftale. Vi har hørt, vi skal have en registeret virksomhed, for at kunne tjene over 30.000 om måneden.


Jeg ville ikke starte ud med at oprette et selskab. Dels koster det gebyrer, kræver obligatoriske forsikringer og der er en del regler i skal overholde. Derfor er det ofte en ide at få en advokat med indover til sådan et projekt.

Hvis i vælger en virksomhed og i er to, så har i jo kun mulighed for at oprette et interessantskab i/s. I skal oprette en virksomhed hvis i kommer til at omsætte for mere end 50000 kr. i løbet af 12 måneder, fordi i skal momsregistreres. Omsætter i for under dette kan i køre det som en uregistreret virksomhed - se evt. mere om det her.

Jeg synes dog i skal overveje meget kraftigt hvorvidt i skal registrere en virksomhed, hvis i ikke forvente at omsætte for mere en 50000 kr. i løbet af 12 måneder. Så er det bedre at vente til i bliver 18 år, så i slipper for at søge dispensation.

Held og lykke med projektet.



t