Azure web applikation kan ikke connect til Azure SQL db

Tags:    azure

Hej udviklere,
jeg er efterhånden ved at have stirret mig blind på et Azure problem.

Jeg har en udviklet en webapplikation i C#, ASP.NET MVC5, og kørt localdb codefirst. Nu vil jeg publish applikationen, og har derfor oprettet en azure sql db og det er lykkedes mig at køre applikationen lokalt og trække på azure mssql db'en.

Jeg har published applikationen stadig pegende mod azure db'en. Når jeg laver en bruger - eller logger ind med eksisterende kan den fange asp.net user tabellen og oprette i denne eller logge mig ind. Men mine øvrige tabeller skriver den ikke til.

Har nogen et godt forslag til hvorfor den kan finde nogle tabeller og ikke andre? Og genrelle løsningsforslag er MERE end velkomne! -God aften!

Website: http://youngexchange.azurewebsites.net/
.net version: 4,5 lokalt og på azure
Connection String:<add name="DefaultConnection" connectionString="Server=tcp:youngexchange.database.windows.net,1433;Database=YoungExchange;User ID=**SKJULT-ID**@youngexchange;Password=**SKJULT-PASSWORD;Trusted_Connection=False;Encrypt=True;Connection Timeout=30;" providerName="System.Data.SqlClient" />

Context-class:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Mikkel,

Har du husket at tillade Azure services under "manage allowed ip addresses"?



Hej Martin,

jeg har åbnet op for 23.101.63.214 - som i hvert fald er den adresse jeg får frem ved et ping.

Men jeg kan faktisk godt fobinde til databasen... Den kan tjekke op mod AspNetUsers og logge mig ind. Men alle tabeller der skal bruges af profilen derefter får jeg ikke adgang til. Jeg kan dog tilgå dem fra en afvikling fra localhost... Min lokale ip har jeg også tilladt via panelet.

EDIT: Er lige ved at slette site + sql for at starte deployment forfra. Jeg har skiftet noget i en model siden det allerførste commit og jeg tænker det kan skabe knas i azure..

EDIT 2:
Azure er en MEGET besværlig størrelse. Har brugt i omegnen af 5 timer på at fixe det, og har taget sitet ned flere gange, men nu hvor jeg har slettet alt igen, og lagt op UDEN at ændre noget - virker alt! Det må være magic touch @Martin...



Indlæg senest redigeret d. 25.11.2014 20:34 af Bruger #17368
Godt at høre det blev løst, dog trist at høre du ikke fandt årsagen.

Jeg må ærligt indrømme jeg ikke har selv haft de store problemer i Azure endnu, men jeg har så heller ikke brugt codefirst med entity framework.

Jeg kunne måske godt lige fristes til at Google engang. Det kunne være jeg fandt over noget :)



Jeg har brugt ca. 1 time på at designe 18 tabeller.... Plus, at hver gang jeg kører projektet indsættes demo data, som jeg har hardcoded. Så sikrer man samme udgangspunkt ved hver kørsel, og tests.

Så jeg må siges at være stor fortaler for entity framework. Azure har bare en lang række problemer i forhold til det, som de påstår er løst. Men internettet er rimelig uening med azure her :) Så 1 times db-design og 5 timer for deployment, ikke så godt.



t