Søger ildsjæle til spændende fritidsprojekt

Tags:    php html5 css bootstrap3

Hej gode udviklere,

Jeg hedder Emil, jeg er 18 og er selvudlært webudvikler! Jeg oprettede for godt 5 år siden hjemmesiden unødvendigviden.dk, hvis formål var at give folk et godt grin og undrende tanker, når de bladrede igennem sidens ubrugelige indhold. Som navnet siger, bestod siden af unødvendig og ubrugelig viden, som ikke havde noget formål andet end at eksistere - hvilket i mange tilfælde kan være yderst underholdende.

Hjemmesiden har lagt øde i mange år efterhånden, men jeg er fornyligt blevet interesseret i det gamle projekt igen, dog med lidt mere seriøse og ambitiøse tanker. For at give jer et indblik i mine snorklede ideer vil jeg prøve at opsummere mine tanker og ideer her, og hvis i synes det lyder interessant vil jeg meget gerne høre hvad i mener, og om i måske er interesseret i at deltage i projektet!

Princip:
Jeg planlægger at hjemmesiden skal huse interessante artikler om forskellige (gerne videnskabelige) emner, som kort, præcist og sjovt skal opsummeres i korte citater. Disse citater inklusiv flotte billeder skal være kernen af hele siden, og vil blive det bærende element i designet. Ideen er lidt den samme, som man ser andre steder på nettet, f.eks. 9gag.com, hvor man kan bladre igennem en masse indhold, og så klikke sig ind på de forskellige elementer for at se nærmere, kommentere og dele indholdet.
Når man besøger siden vil man da få mulighed for blot at bladre igennem sjove facts, men også samtidig - hvis man har interessen – nærstudere og diskutere de forskellige emner. Nogle er til det korte og sjove, imens andre hellere vil læse en god artikel.

Derudover skal siden have et brugersystem lidt ligesom her på udvikleren.dk, med mulighed for et eventuelt karma-system, og muligheden for at brugerne selv kan bidrage til den unødvendige viden. Altså skal der være en måde brugere kan indsende ideer og kilder til redaktionen, som ud fra det måske kan udforme spændende artikler.
Jeg vil gerne skabe et sjovt og hyggeligt videnskabeligt fællesskab, hvis primære formål er at informere verden om alt det man ikke lærer i skolerne. Et sted hvor den unødvendige viden kan blomster i al sin pragt!

Design:
I kan se det design jeg arbejder på via følgende link unødvendigviden.dk/design. Jeg har kun arbejdet på designet i et par dage, så intet er bestemt endnu, kom endelig med ris og ros!

Udover designet, har jeg også arbejdet på logo og lidt andet grafisk, og har opdateret den gamle fan-side på Facebook (som nu har 150 likes). I kan se det hele på Facebooksiden. facebook.com/Unoedvendigviden

Jeg håber der er nogen der finder projektet interessant! Jeg leder efter alle der er friske på at hjælpe, unge som gamle, webudviklere eller skribenter, alle der synes projektet lyder spændende og gerne vil være en del af det!

Tak for jeres tid :-)!




Indlæg senest redigeret d. 26.11.2014 22:11 af Bruger #16605
Hehe ;)



t