Sende email via asp.net / c#

Tags:    c# asp.net

<< < 12 > >>
Hej

Jeg vil høre om hvordan udvikleren sender email ud til brugeren evt, når man glemmer adgangskode til sin bruger,

Jeg har prøvet at kig på denne her:

http://stackoverflow.com/questions/18326738/how-to-send-email-in-asp-net-c-sharp

Synes bare at jeg mangler noget indhold f.eks at man kan bestemme hvordan det skal se ud når man skriver til brugerne. og titel på email.

Jeg vil derfor høre om i kendt nogle måder som gøre at man kan sende en email evt til din email som brugen har.



15 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 7 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Havde lige et eksempel liggende fra en gammel opgave:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

I din body skal du så have noget html med den tekst du nu ønsker at sende til brugeren. Det er ikke vildt godt kommenteret, så du må lige sig til ;)



Indlæg senest redigeret d. 30.11.2014 14:44 af Bruger #17368
Tag et kig på MailDefinition - enkel måde at have en html-skabelon på til udsendelse af mails.



de begge som i har skrevet virker på ingen måde,

@Mikkel din kode mangler der nogle flere ting,

@kim den virker ikke med
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




Nej - altså, ingen her kan vide hvordan dit webhotel tillader at sende mails og hvad de måtte have af navngivning til deres smtp-server så du skal selvfølgelig tilpasse de variable elementer i koden.

Hvis du derudover får fejl så skriv hvilke da det ellers bliver alt for meget gætværk.



Mikkels virker helt fint. Har lige testet her.



Der mangler nogle variable, og du skal selv skrive en metode header. Jeg troede du bare manglede inspiration, og det synes jeg da i hvert fald den giver :) Men hvad, helt præcist mangler du, for så kan vi hjælpe dig videre i stedet? Post evt. det kode du har nu.



@mikkel, jeg har prøvet at søge på google men synes som sagt at jeg ikke har kunne funde nogle gode eller ligne.,

det er sådan at jeg skal bruge email til at kunne sende password til brugen når han/hun mister deres password.



Hvad du skal sende ændrer ikke på den grundlæggende kode - du må få nogle fejl vi kan bruge til at sende dig videre ud fra.



Indlæg senest redigeret d. 03.12.2014 22:33 af Bruger #9938
Kim, hvad mener du sådan lige helt?,



Det hjælper ikke at sige at "det virker ikke" for fejlen kan ligge mange steder. Det link jeg oprindeligt gav ved jeg med sikkerhed virker for jeg benytter det selv flere steder - men koden skal selvfølgelig tilpasses dit setup og dine variabler (såsom SMTP). Så hvis din kode ikke virker må du få en fejlbesked og kan du ikke selv bruge den til at komme videre med må du give den til os så vi (forhåbentlig) kan forklare hvad den betyder og fortælle hvad du kan gøre ved det.



<< < 12 > >>
t