Web Nørder søges

Tags:    webdesign

<< < 12 > >>
Vi er en gruppe der er i gang med at starte Danmarks helhjertede miljøparti – et søsterparti til miljøpartierne i Norge og Sverige.
Vi synes at der i Danmark er brug for et politisk parti, der sætter miljø, klima og medmenneskelighed først. Miljøpartiet De Grønne vil kæmpe for øget brug af vedvarende energi, genanvendelse af råstoffer, genbrug og stop af ressource og mad spild, grøn teknologi og IT sikkerhed.

Vi har brug for hjælp, til at få vores website www.mdg.dk til at blive det sejeste, mest nytænkende og kommunikative i dansk politik.
Vi vil gerne prøve, at bygge på en mere dialog formet kommunikation. Vi vil gerne tænke kommunikation på en ny måde og give plads til at der kan tænkes anderledes. Vi tænker, at det måske kunne være en god mulighed for, at få noget erfaring samtidig med at prøve nye og anderledes ideer af.
Web på forkant.

Da vi er et nyt parti, uden de stor midler, bliver lanceringen af Miljøpartiet De Grønne, lidt ligesom børne TV i 70’erne med Poul Nesgaard, som ikke var low budget, men no budget - så vi har en spændende kreativ opgave for os.
Så vi håber, at der findes en eller flere seje web-nørder med et grønt hjerte på rette sted, som har lyst til at blive De Grønnes webteam, som kan være med til at løfte dansk politik, også webmæssigt ind i fremtiden.


De bedste hilsner

Claus Hansen
Initiativtager
Miljøpartiet De Grønne
claus@mdg.dk

www.facebook.com/miljopartietdegronne2014
www.mdg.dk (Den glade amatør)




Indlæg senest redigeret d. 03.12.2014 10:07 af Bruger #21050
12 svar postet i denne tråd vises herunder
6 indlæg har modtaget i alt 26 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Her er en fin farvepalette: http://netdna.webdesignerdepot.com/uploads/color/palette-step-6.gif

Så vil jeg anbefale jer at droppe wix. Mono.net er et fint alternativ.
Ellers kan man købe et webhotel til 10,- pr. måned og holde skidtet for under en plovmand pr. år.

Da du allerede er inde på dialog formet kommunikation, må du have gjort dig nogle tanker om hvad "dialog formet kommunikation" indeholder og hvordan det udføres i de online medier.

Hvis du ønsker at blive opfattet som seriøs, må du agerer som seriøs. Der er URL'er som: "claus65.wix.com/miljoparti-de-gronne" ikke en mulighed. Det er desværre betingelserne.



Hej Claus

Jeg er nok meget langt fra jeres politiske profil, men ikke desto mindre kan i da få lidt ord med på vejen.

favoritikonet på jeres website, er wix-logoet og ikke jeres eget. Titlen på fanebladet er "FORSIDE" - her kunne man passende skriv Miljøpartiet de grønne, eller bare MDG.

Derudover er der en hvid stribe i toppen som er lidt malplaceret. I bunden er der et stort hvidt område, som kan give et indtryk af at siden er slut nu - men så kommer der lige et facebook og twitter ikon, og noget nyhedsmail. Og denne sætning virker heller ikke så professionel:
"© 2023 by My site name. Proudly created with Wix.com"

Du ønsker diaglog - men den eneste dialog jeg finder fra jeres forside(hvor de 60-70% aldrig når længere end), er et nyhedsbrev som også er envejskom. Hvad med at skabe en væg hvor man kan komme med forslag til partiet, eller måske poste aktuelle problematikker, som i som parti burde tage op. Dette kan give er mulighed for at interagere med jeres brugere dialog - og samtidigt skabe tilhørsforhold.

Som de andre også nævner - væk med wix - ind med eget domæne og wordpress/andet cms som er gratis og hvor man kan finde fine gratis templates, eller købe for en slik. Gratis findes ikke på nettet - men det gør fremium, som bare betyder at du betaler ved at promovere for andre firmaer - hvilket ikke er særlig skarp kommunikation :)



Jeg er ikke web-nørd. Men det behøver jeg heller ikke være, for at se at den grønne farve er helt tosset og uhyggelig at se på i mere end 2 sekunder.

Held og lykke :-)



Jeg kunne godt finde på at lave en side til jer som vil være bedre end wix. Men skal lige nævnes at jeg er en 15 årige web programmør nørd :D. Men har ikke rigtigt nogen eksempler lige nu jeg kan vise jer.

Kontakt mig herinde eller på : zinxan@gmail.com

EDIT:
Gør det gratis :) vis det er.



Indlæg senest redigeret d. 05.12.2014 20:19 af Bruger #21013
Tak for input Brian :)

Er den grønne bedre på www.mp.se ?




Det virker mørkere og gradierende i den grønne farve. Så umiddelbart er det meget bedre ja.



OK flot hjemmeside! Men jeg ville nok også vælge noget andet en Wix. Det virker bare ikke særlig seriøst.

Derudover så synes jeg siden loader ret langsomt, men måske er det bare mig... eller også er det bare sådan på wix sites.

Et favicon som ikke er et wix ikon ville også være en god ide :-)



Indlæg senest redigeret d. 04.12.2014 17:58 af Bruger #21035
Tak for input Brian :)

Er den grønne bedre på www.mp.se ?



@Mikkel
Tusind tak for de konstruktive ændringsforslag...også selvom du er langt fra vores politiske profil ;)
Vi vil helt klart gerne over i noget andet end Wix, men det har vi brug for lidt fag bistand til at gøre på en ordentlig måde.
Dit forslag med dialog på forsiden er super godt, helt klart noget der skal afprøves når vi går i luften med en ny hjemmeside.






Indlæg senest redigeret d. 03.12.2014 10:06 af Bruger #21050
@NetKongen
Wix gør sitet langsomt med mindre at man køber mere båndbrede hos dem i et abonnement, det samme gælder faviconet.

Jeg vil gerne takke for alle de gode og konstruktive tilbagemeldinger vi har fået.
Det er også lykkkes os, at finde en god udvikler herinde som vil hjælpe os med at få sat en god hjemmeside op.

Endnu gang tusind for den gode hjælp og support :)

De bedste hilsner

Initiativtager
Miljøpartiet De Grønne
claus@mdg.dk



Fantastisk necro med backlink.



<< < 12 > >>
t