Slet det gammel billede på serven

Tags:    c# asp.net

Hej

Lige nu arbejder jeg på at man kan upload et billede til hjemmesiden og der efter skal den slette det gammel,

til at start med når man har opret bruger så er der intet billede på sin profil. og jeg har prøvet at lave det på en helt anden måde som gøre at brugen ikke kunne upload billedet, med mindre man have et billede på fra starten.

Problemet lige nu er:

Den upload et nyt hver gang men den sletter ikke det gammel billede som er på serven.

Min kode ser sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Hvis jeg ikke fik lavet det her stykke kode:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 


Så vil den komme frem med en fejl at man ikke kunne upload billede da den intet havde på serven overhovedet eller kunne finde det.



7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Til en start, så skriv altid præcist hvad den fejler med (copy/paste). Jeg tror ikke at den skrev "Så vil den komme frem med en fejl at man ikke kunne upload billede da den intet havde på serven overhovedet eller kunne finde det".

Så hvad er dit spørgsmål helt præcist og hvad fejler den med?



Brian

mit spørgsmål: lige også sige at jeg har intet billede på siden, kunne godt tænke mig at upload et billede, så vil den ikke lade mig upload et billede, men har jeg et problem på min profil evt, så vil den samtidig ikke slette det gammel fordi den stadigvæk tro det gammel er tomt.



I linjerne 17+18 sletter du 2 filer. Du skal huske at validere på om de findes i forvejen, før du sletter. Ellers smider den en exception (fejl), hvis der ikke er nogle billeder i forvejen. Jeg ved godt at du tjekker på om den har fundet noget i database-tabellen, men husk alligevel at lave det andet tjek også.

I linjerne 24+25 gemmer du 2 versioner af billedet. En fuld størrelse og en resized version.

Så det bør virke, men hvor får du en fejl og hvad skriver den helt præcist?



I linjerne 17+18 sletter du 2 filer. Du skal huske at validere på om de findes i forvejen, før du sletter. Ellers smider den en exception (fejl), hvis der ikke er nogle billeder i forvejen. Jeg ved godt at du tjekker på om den har fundet noget i database-tabellen, men husk alligevel at lave det andet tjek også.

I linjerne 24+25 gemmer du 2 versioner af billedet. En fuld størrelse og en resized version.

Så det bør virke, men hvor får du en fejl og hvad skriver den helt præcist?


Hvis jeg gøre det her så kan jeg på ingen måde upload noget som helst.

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




Jeg kan desværre ikke hjælpe dig mere. Jeg spørger om noget meget simpelt og du svarer ikke. Held og lykke med projektet ;-)



Jeg kan desværre ikke hjælpe dig mere. Jeg spørger om noget meget simpelt og du svarer ikke. Held og lykke med projektet ;-)


fair nok jeg komme også frem til at selv løse problem:

Fold kodeboks ind/udCSharp kode 




Så det jeg skrev allerførst ville have hjulpet? At du kun skal udføre file.delete hvis filen findes...



t