php model vies controller med ajax

Tags:    php mvc ajax

Heej Folk (:
Jeg sidder og er igang med at converterer min hjemmeside til at bruge ajax, for at gøre det hele mere udholdeligt at benytte. Mit problem er at jeg har skrevet en mvc, som jeg bruger til at køre hele hjemmesiden, både php, html og javascript, og jeg kan ikke lige regne ud hvordan jeg skal kunne opdaterer informationen i mine models igennem ajax. Jeg har roddet en del rundt med ajax, og ved hvordan det fungerer, hvis jeg skriver filer som (login.xml). Problemet ligger lidt i at php'en jo typisk bliver outputtet før mit ajax, så kan ikke få de 2 til at samarbejde. Håber det giver mening, har lidt svært ved at finde problemet, derved også at forklare det. d:
Men tak på forhånd!
Mvh. Wunderstrudel



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
tror du skal læse lidt mere om hvordan ajax fungere.



Du skal stadig benytte dig af dine controllers. Controlleren skal altid bruges til kommunikere med din Model. Du kan evt. lave et API inde i din controller.

Husk at dine controllers og models som udgangspunkt ikke må indeholde UI kode, og din model aldrig må kommunikere direkte med et View - Altid gennem kontrolleren.



dine views, skal vel primært laves om til JSON views. Du vil nok have forskellige views, som stadigvæk vil være rent HTML alt efter hvordan du har valgt at bygge dit site op. Men hvis meningen er det hele skal laves om til en SPA, så er det klart at du primært skal have ét endpoint, som er HTML.



t