Kan man finde programører herinde til at lave et project???

Tags:    unikt koncept

Hejsa alle sammen.

Jeg er helt ny herinde, dvs. at jeg lige har fundet den her side :) nå men jeg ved absolut ingenting om programmering og jeg søger nok en 5 stykker dvs. 3 programører og 2 grafiker til et ret stort projekt, som for 5 mand nok ville tag ca. 3 til 6 måneder.

Jeg kan ikke rigtig sige så meget om det endnu andet end det er unikt og det findes ikke nogen steder i verden, jeg har været til diverse møder med nogle investorer som ville smide nogle rigtig mange penge i det, men de ville simpelthen have for meget eller for mange % af min ide/koncept, men alle som jeg har snakket med om det ( og her snakker vi ikke venner og alle dem som klapper enn på ryggen fordi de syntes at man er smart ) har været helt vilde for at komme med i det, men som sagt folk er bare alt for grådige til at jeg har ville sige ja, men så forslog en programmør som jeg kender at jeg sagtens kunne finde rigtige dygtige folk på nettet som man kunne få med i ens projekt, hvor de så fik x antal % som man jo aftaler, så det er lidt det som jeg prøver nu :)

Lidt om mig selv så kan jeg sige at jeg er murer og har været selvstændig i ca. 10 år, men nu vil jeg prøve at få den her ide ud i verden, og hvis jeg lige skal sige lidt mere om det, så kan jeg sige at det er inde for spil branchen, og så tænker i nok ja ja den der go med dig sømand haha, alt er lavet men nej ik det her, det er simpelthen en ny måde at spille på og ja som sagt så prøver jeg at udforske nettet nu for at se om det kunne være en mulighed.

Så jeg håber at i kan hjælpe mig enten med at finde nogle som kunne tænke sig at være med i det, eller hvis i kender nogle sider hvor der er en chance for at jeg kan finde nogle så smid mig endelig et svar.

Hilsen Harpster



9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Heej David.
Det kan være rigtig svært at forholde sig til ovenstående project, når ikke mere information er givet. Du finder programmører her inde i alle aldre, specialer og niveauer, derfor uden mere information, kan vi ikke rigtig sige om vi kan hjælpe dig. (:
Derudover så snakker du meget om investeringer osv, men stadig ikke omkring hvad der evt. kunne være i det for de personer som essentielt skriver det hele for dig. Hvilket egentlig ikke betyder så meget for en person som mig, som stadig er igang med at lære, men ved at der er en del folk her inde som ikke bare gør ting "for the fun of it". Så igen informationer.. Er det noget som halv erfarende ville kunne hjælpe dig med, eller er din plan at hyre fuldtids programmører?

Det er på ingen måde for at hugge ned på din post, men lige meget hvad så bliver du nød til at give os nogen guidelines, så vi ren faktisk kan bedømme om det er noget vi kan lave for dig. (:

Mvh. Wunderstrudel



Hej David,

Har du overvejet muligheden for at låne pengene til dit projekt. Godt nok vil du så skulle tage et lån på x antal kr i enten en bank eller en anden finansierings virksomhed. På den måde vil du stadigvæk kunne beholde 100% af profiten selv, men du står så også med den større risiko.

Hvis du er interesseret i det ville jeg godt kunne give et uforpligtende tilbud ?


Mvh,
Kevin





Jeg vil ogsaa mene at du burde kunne uddybe projektet en hel del uden at afsloere dit 'unikke' omraade. Jeg har ikke en chance for at kunne vurdere om jeg kan afsaette tiden til det fordi jeg ikke ved hvor mange timer det kraeve af mig. Du kunne nok ogsaa sagtens afsloere om det er en prototype du sigter efter eller om det er et faerdigt produkt. Du siger selv at det har noget med spil at goere. Kan du ikke uddybe lidt om hvilken platform du regner med at anvende? Er det til mobil enheder (Android,iPhone,Windows etc.), PC Windows/PC Linux, Spil Konsol relateret (XBox/PS3/PS4/Wii)? Er der inkluderet netvaerk eller er det rent grafisk programmoer du er efter? AI? Lyd? osv. Regner du med at anvende en spil motor og hvilken? Hvis ikke hvad forestiller du dig saa det skal udfoeres?
Jo mere du fortaeller af krav til at kunne udfoere projektet jo nemmere er det for os at forholde til det.



Hej igen alle sammen.

Først vil jeg lige sige rigtig mange tak for jeres meget hurtige svar og jeg vil prøve at uddybe det lidt mere for jer og svare på jeres spørgsmål så godt jeg kan, og jeg undskylder hvis jeg ikke har lavet eller uddybet det godt nok første gang, men nu prøver vi igen :)

Min mening er at det skal laves som et browser spil, dvs. at der er en del som "bare" skal laves i en browser, og det har jeg fået af vide at det er faktisk ikke det som kommer til at tag tid, men der hvor at 90% af tiden kommer til at gå er det 3d som skal laves til browseren, og jeg har fået af vide at det skal laves i Chrome til Windows baseret pc`er.

Angående spil motor så igen ved jeg jo ik lige så meget om det, så det jeg fortæller jer, er jo blot hvad min ven som er programmør har fortalt mig, men f.eks. kunne det laves i Darth hvor han siger at det sagtens kan trække hele spillet uden problemer og det er et rent online spil.

Jeg vil rigtig gerne fortælle jer hvad det er, men da jeg er nød til at sikre mig selv så har jeg fået lavet sådan en NDA, så hvis i vil vide mere så kan vi sagtens finde ud af det, hvor i underskriver sådan en NDA, jeg håber at i kan forstå mig i at jeg er nød til at sikre mig på den måde.

Jeg kan helt sikkert godt forstille mig at en halv erfaren programmør godt kunne være med i det, men der er også bare brug for en som kan stå for det hele og styre hvem der laver hvad og alt det der, for det ved jeg jo ikke noget om.

Hvis jeg skal sige lidt mere om mit projekt så kan jeg sige at jeg selv har udviklet ( på ide basis ) hele spillet og jeg har mockup over det, hvor man kan se det hele, og jeg kan sige at det er et sports spil, men konceptet er ik begrænset til kun sports spil, det kan faktisk implementeres i alle spil som er på market idag, så der er mange mulighedder i det hvis man kunne få det laves.

Jeg har på nuværende tidspunkt også et it firma som har med "normale" hjemmesidder at gøre og laver rigtig meget reklamer, og dem har jeg fået med ombord, så når jeg har et færdigt produkt så vil de lave alt den reklame som der skal til, og dem har jeg allerede aftalt at de vil få x antal % af spillet som betaling, så den del er på plads, hvilket jo også har en del at sige ville jeg mene :)

Nå jeg stopper for nu men jeg håber at jeg har fået svaret på en del af jeres spørgsmål, og jeg vil rigtig gerne svare på alt det jeg kan.

Hilsen Harp



Ja, det var meget bedre :-) Nu er det lidt lettere for en programmoer at kunne se om man vil kunne passe ind i projektet. Efter du naevnede '3D' er jeg selv blevet lidt lun paa at vide mere omkring din ide. Det er helt fint for mig at skrive under paa en NDA, det er jeg saa vant til i spil industrien. Jeg har meget erfaring med 3D grafik. Jeg arbejder som 'Engine programmer' i et (AAA) spil studie i Amsterdam, hvor vi laver Halo spil. Jeg laver mit eget 3D animation software i min fritid, du kan laese mere om softwaret og mig selv paa http://www.pixie3d.com Hvis du tror du kan bruge mig saa send mig en pm.



Du skriver: "Jeg søger nok en 5 stykker dvs. 3 programører og 2 grafiker til et ret stort projekt, som for 5 mand nok ville tag ca. 3 til 6 måneder."

Hvad er dit budget? Med prisen på en god programmør, så aner jeg man når 0,5-1 mill bare i udviklingsomkostninger...



Hej igen.

Hej Søren jeg smider dig lige en pm herinde så kan vi jo lige tag den derfra :)

Hej NetKongen, ja du har helt ret, jeg har fået at vide at det ville ligge omkring de 750k for at man havde et færdigt produkt, men som jeg siger det her er faktisk et unikt koncept, og jeg vil ikke sige at det kunne blive noget rigtig stort, fordi det har jeg slet ikke kompetance til, men som sagt de folk som jeg har snakket med om det har alle været ville med det.

Men jeg vil også gerne sige at det kan jo godt være at hvis jeg fandt nogle programmører herinde som ville være med på ideen, at de så ville sige ej sømand vi skal kun bruge 3 mand, som jeg har fortalt så er jeg helt grøn når det kommer til programmering :)
Og de tal som jeg har fået er fra andre folk, men det er jo ikke altid at i programmører er enig om alting, ligesom ikke alle murer ( som jeg jo er ) er helt enig om priser og hvordan man skal lave tingene :)

Hilsen Harp



Hej David,

Kunne godt tænke mig at høre noget mere om projektet, har arbejdet med webudvikling i godt 8 år og syns det lyder som et interessant projekt.





Hej Andreas.

Jeg har smidt dig en mail, så vi tag den bare derfra :)



t