Hvordan kan det være, at ingen bruger Python?

Tags:    python programmeringssprog

Hej alle.

Har lige tjekket tagget Python. Det er et af de mindst brugte tags på siden. Er det en tilfældighed, eller er det ikke et populært sprog i det danske udviklersamfund?



Jeg bruger Python en hel del og kender da også mange, som bruger det som deres primære programmeringssprog. Især i forbindelse med Django web apps.
Måske er Python bare så nemt, at ingen har noget at spørge om? :-)



jeg tror egentlig at Python er meget populært ... Men det er nok ikke det første programmeringssprog folk kaster sig over. Det er nok mest PHP



Begge forklaringer lyder plausible :)

Mit næste spørgsmål er, hvorfor man på noget tidspunkt ville vælge PHP frem for Python? Jeg har for det meste kun hørt skidt om PHP, og jeg bryder mig heller ikke selv meget om det.



Nå, jeg lagde ellers ud med python den gang d:
har intet imod sproget, men forstrækker stadig c/c++ og php til web (:



Der er nok forskellige årsager. Du nævner selv du personligt ikke bryder dig om PHP. Der er folk som hader Pythons krævede indrykning og ikke vil bruge tid på et sprog hvor man ikke selv kan bestemme hvor meget indrykning der skal være overalt.

En anden forklaring er som er baseret på mit indtryk af PHP over de foregående år, måske årti, er at det var simpelthen det nemmeste at komme i gang med. Det er mit indtryk at der har været utallige hostingudbydere som har tilbudt en billig PHP, MySql setup for en flad 100kr om måneden ofte mindre. Efter betaling er det blot at uploade sin index.php som der har været tonsvis af materiale til at hjælpe den nyopstartede hobbyprogrammør.

Jeg kan ikke huske hvornår ASP kom ind i billedet, måske endda før PHP, men mit indtryk er at man skulle lede mere for at finde en hostingudbyder, og at det ville være en smule dyrere. Ville du bruge et tredje sprog, som Python, måtte du leje en din egen server, installere alt, sætte sikkerhed op, og det ville være væsentlig dyrere. Dette billede har dog ændret sig over årene, hvor nu kan du købe din egen VPS til 5USD om måneden og køre hvad du vil på den.



Indlæg senest redigeret d. 22.02.2015 14:29 af Bruger #14645
"Det er mit indtryk at der har været utallige hostingudbydere som har tilbudt en billig PHP, MySql setup for en flad 100kr om måneden ofte mindre."

- Lyder slet ikke som et dårligt bud - den køber jeg!



lej/rent en dedi og lav dine egne webservers, det relativt billigt, og du har meget mere kontrol. d:



En ting man skal have med er at der i rigtigt lang tid af Udvikleren.dk's historie ikke var tags, men derimod "teknologier", som overordnede kategorier på sitet. Dengang var Python en af de mest efterspurgte nye teknologier. Udvikleren.dks aktivitetsniveau er i min optik faldet meget siden dengang, så det undres ikke at mængden af Python-tagget indhold på sitet er meget lille. De andre teknologier har flere års forspring, et forspring lavet i sitets storhedstid.



t