IE9+ kompatibilitetsmode

Tags:    ie kompatibilitet browser

<< < 12 > >>
Jeg har et "halvgammelt" .NET system som pt. er tvunget til at køre i kompatibilitets-mode i IE9+, for at det ser pænt ud.

Kan man i JavaScript (eller i C#) tjekke om den internet Explorer man har åbnet siden i, kører kompatibilitets-mode og ellers smide en alert? Det er ikke lykkedes mig at tvinge browseren i komp. mode, men kan jeg så advare om det vil det være ok.

Og nej, det er ikke en mulighed at kode systemet om lige pt. så man kan undgå komp. mode :-(



Indlæg senest redigeret d. 24.02.2015 08:51 af Bruger #9814
12 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 10 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan du udnytte X-UA-Compatible?
http://stackoverflow.com/questions/14611264/x-ua-compatible-content-ie-9-ie-8-ie-7-ie-edge

Ellers kan documentMode måske
https://msdn.microsoft.com/en-us/library/ie/cc196988%28v=vs.85%29.aspx



Indlæg senest redigeret d. 24.02.2015 13:49 af Bruger #10216
Du bør kunne benytte X-UA-Compatible - men det vil ikke hjælpe at sende det med som meta, du skal i stedet sende det med som custom headers hvilket du kan gøre i din web.config.





Ikke at jeg kender svaret desværre, men må indrømme at jeg er lidt nysgerrig. Hvorfor ikke skrive siden om, siden at IE meget hurtigt er ved at blive useless?




Ikke at jeg kender svaret desværre, men må indrømme at jeg er lidt nysgerrig. Hvorfor ikke skrive siden om, siden at IE meget hurtigt er ved at blive useless?


Pga. tidsomfanget. Det er hurtigere at skrive helt om end at rette til og det er der ikke ressourcer (penge) til. Det er et stort system.

Men jo, der skal laves nyt ved lejlighed





Vi snakker bare en god 6% af brugerer der bruger IE, og hvis man så skal scalere det ned, til 6% minus alle der ikke køre i kompatibilitets-mode, så er der sku ikke mange tilbage til sidst, som kan se siden. d:



Det er et produkt der sælges og ikke en offentlig tilgængelig side. I virksomhederne er tallet altså ret meget højere end 6%

men det var heller ikke det der skulle diskuteres, men om der er en løsning på mit spørgsmål :-)



Indlæg senest redigeret d. 24.02.2015 11:21 af Bruger #9814
Ja okay, skal nok nok lade være med at forstyre din tråd mere d:
Det var bare lige nysgerrighed (:



Jeg har forsøgt at tvinge browseren med x-ua-compatible. Men det fungerede ikke. Jeg har også forsøgt i web.config. Jeg mistænker nogle iFrames for at skabe de problemer.

Men det ser ud til at jeg måske kan bruge den til at advare med. Så det må forsøges til at starte med.



Hvad har du forsøgt dig med i web.config?



Hvad har du forsøgt dig med i web.config?


Fold kodeboks ind/udKode 


Selvfølgelig giver det (som meta tilføjelsen) en forandring, men alle de sider som kører i iFrames nedenunder bliver ikke tvunget i comp. view. Og jeg tror ikke det kan lade sig gøre, så derfor vil jeg i stedet advare på loginbilledet, hvis der ikke køres comp. view.



<< < 12 > >>
t