Elektroingeniør og programmering?

Tags:    programmering hardware spiludvikling spil computerspil

Hej.

Jeg er ny her og er ikke helt sikker på, hvor aktivt et forum det er.

Men jeg befinder mig i lidt af en kattepine og Google kan desværre ikke løse mit problem 100%.

Sagen er den, at jeg er typen, der elsker at kunne fremstille ting.
Jeg er derfor helt sikker på, at jeg vil have en ingeniøruddannelse.
Jeg går pt. i 3.g og regner med at læse til elektroingeniør efterfølgende.

Jeg vil altså meget gerne kunne blande hardware og software, men hvordan skal jeg gribe det hele an, hvis jeg ved siden af, eventuelt som en hobby, gerne vil kunne udvikle små, men flotte, spil, flotte hjemmesider og ligeledes små programmer?
Er den programmering, man lærer som elektroingeniør, tilstrækkeligt avanceret,
eller skal man så hellere studere software engineering eller datalogi?

Hvor svært er det at lære sig selv professionel programmering i fx. C++ eller flere sprog ved siden af en elektroingeniøruddannelse?

Jeg ved, det er en ordentlig mundfuld, men det er svært med alle de software-uddannelser, hvis beskrivelser på nettet umiddelbart lyder helt identiske.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Må ærlig indrømme, jeg går på web-integrator uddannelsen og der er det mest du får en opgave... skriv, der er ikke så meget der hedder "undervisning" fordi at ifølge mine erfaringer fra privat/derudefra så lærer man bedst sprog ved at prøve sig frem, bede om hjælp og lade være med at give op.


- Jeg ved ikke hvordan det foregår de andre steder... men tænker det er noget allá det samme.



Hvor svært er det at lære sig selv professionel programmering i fx. C++ eller flere sprog ved siden af en elektroingeniøruddannelse?


Køb en bog, start på side 1 slut på side x :)

Jeg er selv en person som har taget en infrastruktur uddannelse(servere og netværk), som næsten ingenting har om udvikling. Så jeg har ved siden af arbejdet investeret tid i HTML, CSS, JavaScript, Java, JSP og Sequel for at udarbejde ting som hjemmesider med adgang til server siden for diverse opgaver.

Jeg har ingen interesse i at lave spil, men det ville jeg til dels sagtens kunne gøre med Java eller JavaScript.

Pointen er at du kan sagtens tage en uddannelse for en ting og lære udvikling ved siden af(HTML & CSS er ikke udvikling). Jeg siger ikke det er nemt, der er flere indviklede koncepter men det er muligt.

Lige meget hvilken uddannelse du vælger, så er 90% interesse 10% skole. Og ingen uddannelse ville give dig det hele.

Jeg syntes dog ikke man skal vælge uddannelse med mange bløde fag som HTML, CSS, JavaScript mm. Det er i min verden aften-hygge og ikke særlig indviklet. Og så skal man sørge for at få de mere "hardcore" fag under beltet som objekt orienteret programmering, sequel, design mønstre, UX mm. For det er disse der kommer til at være "problemet" at lære og man skal bruge sparring.



Indlæg senest redigeret d. 03.03.2015 22:41 af Bruger #17719
Hvor vil du læse til ingeniør henne?

Jeg er selv uddannet elektroingeniør (bachelor) fra DTU, og det programmering man lærer der er et rigtig godt fundament for dels at skrive små programmer, og dels for at kunne lære mere advancerede ting. - Det forudsætter naturligvis at du har interessen :)

Men lad mig høre hvor du har tænkt dig at læse, er det DTU har jeg et par kurser jeg kan anbefale :)



Hvor vil du læse til ingeniør henne?

Jeg er selv uddannet elektroingeniør (bachelor) fra DTU, og det programmering man lærer der er et rigtig godt fundament for dels at skrive små programmer, og dels for at kunne lære mere advancerede ting. - Det forudsætter naturligvis at du har interessen :)

Men lad mig høre hvor du har tænkt dig at læse, er det DTU har jeg et par kurser jeg kan anbefale :)


Lyder fedt!

Jeg havde tænkt mig at studere i Odense. Der er ikke for stort og det er ikke for langt væk.



t