3 datamatikere søger ulønnet praktikplads

Tags:    android java javascript node.js angularjs

Hej, mit navn er Damjan Filipovic.
Jeg og 2 af mine klassekammerater søger praktikplads i 5 måneder. Selve praktikforløbet starter d. 3. August til den 9. Oktober, og så er der 2 måneders hovedopgave, hvor vi stadig skal være i virksomheden, men fokusere på vores hovedopgave og skrive rapport samtidig.
En af os bor i Herlev, den anden i Lyngby og den tredje i Hillerød. Vi søger derfor i hovedstadsområdet.
Vi har sammen på 3. semester lavet en hjemmeside som skulle forestille at booke et rum på et hotel. Hvis I har lyst kan I kigge på det, hjemmesiden hedder:
http://hotelcasablanca.herokuapp.com/
Den er måske lidt langsom om at loade, da det er en SPA(Single Page Application), og den har været inaktiv i lang tid, samt databasen ikke er oppe og køre så meget mere, så det funktionelle virker måske ikke helt.

Vores kompetencer er:
HTML 5.0
Jade
Java
Javascript(nodejs, express, angular)
Database (SQL, NoSQL(MongoDb))
C# (i gang med at studerer sproget)
Android (i gang med at studerer sproget)
Testing(JUnit, Mocha)

Glæder mig til at høre fra jer.

MVH
3 studerende datamatikere



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Et godt råd. Jeres billeder skal resizes. Den er kun langsom til at loade pga. dette.

F.eks. fylder billedet tennis-courtsbg.jpg hele 1,86 mb og er 3072 x 2304 pixels.

Så skynd jer at få det ændret.



Da det var på 3. semester, sker der ikke mere ved dette site. Men tak for info, vil jeg ihvertfald huske til en anden gang.



Undskyld jeg spørger, men er det standard og søge 3 på samme praktikplads? Jeg synes det virker lidt underligt og jeg tvivler på der er ret mange der lige står og mangler hele 3 praktikanter på en gang.

Jeg vil mene det giver et meget indtryk hvis du søger for dig selv da det så virker som om du er mere selvstændig i stedet for at skulle læne dig op af de andre.



Lige til Casper:
Det ser jeg ikke som et problem overhovedet. Dengang jeg var i praktik var vi 3 studiekammerater det samme sted, og dertil var der 1 datamatiker fra en anden skole samt en inginør studerende i praktik på samme sted. Det handler nok lige så meget om en virksomheds kultur for at benytte praktikanter.

Damjan:
Mit råd til Jer, tag ud og mød de virksomheder I synes der laver noget rigtigt fedt og forhør Jer om muligheder for praktik hos dem. Udvikleren.dk har mange brugere, men er måske ikke det sted man direkte støver praktikanter op (jeg har ikke noget at holde i det, men det er mit indtryk).

Jeg tænker at I skal en tur over Google og tage et kig på mange af de konsulent huse der er i landet, og se om der er nogen som laver noget I brænder for, og så tag kontakt derefter.

Vi havde selv gang i den store email/ansøgnings skrivning i min gruppe. Jeg håber du kan bruge mit indlæg til noget. ;)


Og held og lykke med Jeres søgen.



Hej til begge to. Nej det er ikke mærkeligt, det er netop det der er godt at vi er 3. Vi arbejder som en gruppe hvilket man gør i de fleste virksomheder. Planen var også at tage og ringe til virksomheder på mandag og høre dem ad, vi kunne godt tænke os at arbejde med Android app da vi har en skide god ide, og det kunne være super fedt at arbejde på det sammen i en virksomhed som har styr på Android.



t