Server

Tags:    diverse

Jeg skal til at opsætte en server, hvor min hjemmeside kan køre på. Jeg stiller følgende krav til min server

-skal kunne køre PHP
-skal kunne køre MySQL
-skal være stabil

Hvilken server vil i vurderer at jeg skal benytte, hælder til apache, men Microsoft-IIS/5.0 kunne også være en mulighed. Jeg har selvfølgelig tænkt mig at installerer PHP og MySQl, udover serveren. Men er ikke helt klar over om alle server typer kan håndterrer PHP og MySQL.

Så vil jeg også høre, hvilken Firewall, ville være kvallificeret når man køre en server.




Glad for flash...? Så tjek lige Flash gruppen, her på udvikleren.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Jan,

Først ville jeg nok vælge en linux/unix server istedet for Windows, med mindre du intet kender til Linux/UNIX eller har win2k eller win2k3

Et godt Linux server operativsystem er Debian (www.debian.org).

Med venlig hilsen
Ken Christensen



Jeg skal til at opsætte en server, hvor min hjemmeside kan køre på. Jeg stiller følgende krav til min server

-skal kunne køre PHP
-skal kunne køre MySQL
-skal være stabil

Hvilken server vil i vurderer at jeg skal benytte, hælder til apache, men Microsoft-IIS/5.0 kunne også være en mulighed. Jeg har selvfølgelig tænkt mig at installerer PHP og MySQl, udover serveren. Men er ikke helt klar over om alle server typer kan håndterrer PHP og MySQL.

Så vil jeg også høre, hvilken Firewall, ville være kvallificeret når man køre en server.




Glad for flash...? Så tjek lige Flash gruppen, her på udvikleren.


Det er meget forskelligt alt efter hvad man skal bruge det til, men min erfaring siger
mig at FreeBSD nok ville være et godt valg, den kan kører Apache, PHP og MySQL med
lethed. OpenBSD er også et godt valg, det kan det samme og er omtrent lige så
stabilt. Sidst men ikke mindst er der jo den "Gode Gamle" SuSe Linux som kan
ALT hvad en server skal kunne.

Personligt ville jeg forstrække FreeBSD da det er OpenSource og der hele tiden
er Kernel Opdateringer

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Hej Jan,

Først ville jeg nok vælge en linux/unix server istedet for Windows, med mindre du intet kender til Linux/UNIX eller har win2k eller win2k3

Et godt Linux server operativsystem er Debian (www.debian.org).

Med venlig hilsen
Ken Christensen

Jeg kender absolut intet til linux, men hvis det ikke er noget der tager evigheder at lære på bruger niveau, kunne det da være en mulighed......

Men hvilken firewall, kan køre på denne platform...

Jeg har nemlig også hørt at en apache server, køre mest stabilt på en linux server.

Glad for flash...? Så tjek lige Flash gruppen, her på udvikleren.


Hvis du skal bruge Apache skal du vidst køre linux, ellers kan du vidst ikke sikre dine filer eller noget ordenligt..

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.kroy.1go.dk
/!\\\\ Problemer er til for at blive løst :) /!\\\\



Hej Jan,

Først ville jeg nok vælge en linux/unix server istedet for Windows, med mindre du intet kender til Linux/UNIX eller har win2k eller win2k3

Et godt Linux server operativsystem er Debian (www.debian.org).

Med venlig hilsen
Ken Christensen


Jeg kender absolut intet til linux, men hvis det ikke er noget der tager evigheder at lære på bruger niveau, kunne det da være en mulighed......

Men hvilken firewall, kan køre på denne platform...

Jeg har nemlig også hørt at en apache server, køre mest stabilt på en linux server.

Glad for flash...? Så tjek lige Flash gruppen, her på udvikleren.



t