PHP redirect problem

Tags:    php redirect

Jeg vil lige høre om nogen har et bud på hvad det er for et problem jeg er stødt ind i.

Jeg har en side, hvor jeg i forbindelse med noget dataopdatering har en formularside som laver et redirect til en anden side når jeg trykker på "Send".
Det har virket siden jeg lavede det (år siden).
I dag sidder jeg så og opdatere, og pludselig virker redirect ikke længere. I stedet bliver jeg blot på siden når jeg trykker "Send".
Opdateringerne jeg har lavet bliver gemt i databasen - det er "kun" redirect som ikke virker.

Jeg bruger Denne her i forbindelse med at jeg åbner og træker ud/ gemmer i min database:
Fold kodeboks ind/udKode 


Og i selve formularen bruger jeg så:
Fold kodeboks ind/udKode 



Jeg har ikke ændret på filen - så det må være en eller anden ændring på serveren????

Nogen som har et bud?



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
lidt sparsomme oplysninger, skriver den nogle fejl ??

hvis ikke prøv at slå fejl visning til, hvis det ikke er slået til

jeg kunne forstille mig noget med "headers already sent" er årsagen

prøv at sætte dette ind i toppen af din side hvor du har header location
Fold kodeboks ind/udKode 


du kan se på denne søgning https://www.google.com/search?q=php+header+location+not+working



Jeg har ikke ændret på filen - så det må være en eller anden ændring på serveren????


er der lavet ændringer på serveren ?? feks en opdatering af PHP

kører du nogle steder i programmet det gamle mysql API ??

jeg kan se du i denne http://www.udvikleren.dk/forum/40089%5Cformular-til-opdatering-af-database
anvendte det gamle API, men jeg mener jeg har set du siden har opdateret noget til mysqli (god være jeg husker forkert)

hvis du anvender det gamle API så kunne det være årsagen, da mysql_connect smider en error
ref http://php.net/manual/en/function.mysql-connect.php

Warning
This extension is deprecated as of PHP 5.5.0, and will be removed in the future. Instead, the MySQLi or PDO_MySQL extension should be used. See also MySQL: choosing an API guide and related FAQ for more information.


Version Description
5.5.0 This function will generate an E_DEPRECATED error.






Indlæg senest redigeret d. 05.04.2015 15:01 af Bruger #16075
Nej den melder ingen fejl, og den har også lavet opdateringen.

Jeg har prøvet at sætte din kode ind, og så melder den følgende:
Fold kodeboks ind/udKode 



Fejlen er kommet fra det ene øjeblik til det andet.
Det er en side hvor jeg opdatere en profil i databasen, og jeg har sat og opdateret en del profiler - og pludselig dukker fejlen her op.
Jeg har ikke ændret på PHP siden, har lavet et par nye sider som er uploadet til serveren, men ikke noget der hænger sammen med eller piller ved denne opdateringsside.






hvordan ser filen xxx.php ud ?? du anvender variabeler som ikke er erklæret, det der er interessant er omkring linjerne
Notice: Undefined variable: Dato_op in xxx.php on line 111
Notice: Undefined variable: msg in xxx.php on line 147
headers already sent by (output started at xxx.php:84) in xxx.php on line 114




Jeg tror de fejl kommer fordi den bare åbner min opdateringsside igen.
Tænker ikke at de er grunden til at den ikke laver den redirect.

Selve opdatering osv. virker jo også helt som det skal - det er redirect som den undlader og når den så åbner siden igen tror jeg de der fejl kommer.

Line 111:
Fold kodeboks ind/udKode 


og jeg har tjekket - den sætter fint datoen ind i opdateringsfeltet. Ingen fejl der.

Line 147:
Fold kodeboks ind/udKode 


Line: 114:
Fold kodeboks ind/udKode 


Jeg har lige tjekket et par andre sider hvor jeg også bruger redirect funktion, og her er problemet det samme.
Jeg må lige se igennem om der kan være nogle steder jeg ikke har fået opdateret til mysqli





Indlæg senest redigeret d. 05.04.2015 17:33 af Bruger #17644
>$Dato_op = date('Y-m-d', strtotime($Dato_op));
her er $Dato_op ikke kendt i strtotime($Dato_op), du får ikke sat variablen længere oppe i scopet

>echo $msg."<br>";
her er $msg ikke kendt, du får ikke sat variablen længere oppe i scopet

>Jeg må lige se igennem om der kan være nogle steder jeg ikke har fået opdateret til mysqli
check også du ikke includerer din anden connection fil.
jeg kan se du i http://www.udvikleren.dk/forum/40104%5Csmarteste-maade-at-uploade-billede-og-gemme-img-url-i-database @ 17.07.13 19:39 kørte med 2 connections, en til det gamle API og en til mysql API




Ja det er rigtigt. Jeg har to connections indtil alle koder engang er skiftet til mysqli.
Jeg har faktisk en del endnu kan jeg se - men det virker fint, og så må det jo opdateres sådan lidt af gangen



t