Udvikleren T-Shirt

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hey, I som ikke vil købe sådan en T-Shirt som de nu har en afstemning om, i vil meget gerne være med til at vinde en konkurance om reklame (hvor jeg ikke har været med til da jeg har læst i lang tid til eksamen) hvorfor ikke yde lidt hjælp til Kasper ? han gør trods alt, jeg vil ikke sige god indsats, men jeg vil sige en KÆMPE indsats her på denne side, han har gjort et stort stykke arbejde her på siden, og lad så og give ham lidt respons på det arbejde han bruger sin fritid på og det kunne meget vel, være at gå rundet med en udvikler bluse eller T-Shirt! Kasper du skal vide at jeg støtter dig i dit arbejde!
Mange Hilsner Kenneth Kallesen
¤¤¤Vi lære kun så længe vi lever¤¤¤



Det er simpelthen så ringe at skrive sådan noget... Hvor brun er din næse nu efter den statement? Jeg synes også at Kasper gør et kæmpe arbejde her på siden og med al den tid han bruger på det er da prisværdigt, men for at slå een ting fast der er ingen der har tvunget Kasper til at lave dette sted og jeg tror ikke Kapser har gjort det udelukkende for at tjene penge på det.

Det du rent faktisk forlanger af mig er at jeg skal "betale" Kasper for hans arbejde her på sitet ved at købe en t-shirt med udviklerens logo på ryggen. Hvis du synes jeg skal betale Kasper for det store stykke arbejde han udfører her på sitet, hvorfor må jeg så ikke slå en forum tråd op hvor jeg lover penge til den person der har en løsningen på mit problem? De personer der hver dag svarer på tråde og hjælper andre folk til at komme videre med de problemer de har gør det jo heller ikke for penge (egentligt er det jo dem der bærer en stor del af dette site), de personer må jeg ikke give penge gennem en forumtråd, hvorfor er Kasper anderledes? Hvis jeg skulle købe en t-shirt vil jeg mene at grundlaget for at lave disse t-shirts skulle være et non profit foretagende, hvor reklameværdien ved at folk gik rundt med disse t-shirts skulle overskygge ønsket om profit.

Jeg har ikke tilmeldt mig dette site for at støtte Kasper økonomisk, men fordi jeg kan lide at programmere og fordi jeg synes at det er belønnende for mig som menneske og som programmør at hjælpe andre med deres problemer. Jeg synes at når der først kommer penge mellem folk i et miljø som dette, er slaget allerede tabt. For hvorfor skal jeg hjælpe dig med dit problem når der er andre der vil betale for min hjælp? Lige nu er drivkraften på dette site UP (Udvikler Points) og det er også rigtig god ide, da der så kommer et strejf af konkurrence om at opnå flest mulige UP. Hvor mange UP vil jeg få for at købe en t-shirt? Så kunne jeg jo lige pludselig købe mine UP istedet for at de var et udtryk for hvor meget jeg har lavet her på udvikleren.dk.

At du skriver sådan en kommentar viser lidt om dig som person, vi har måske ikke det samme forhold til det at programmere og hjælpe folk med programmering, men det gør hverken din eller min holdning forkert! Jeg mener bare at det er forkert at støtte Kasper, som står bag dette site, økonomisk da det er imod mine principper for et miljø som dette, det kan godt være at du synes at jeg er urimilig når jeg skriver dette, men sådan må det nødvendigvis være, og så vil jeg da opfordre dig til at købe mere end een t-shirt, måske 10-15 stykker, således du rigtigt kan vise at du påskynder Kaspers arbejde... Min måde at påskynde det på er at hjælpe de personer der stiller spørgsmål her på sitet, det mener jeg er den korrekte måde at gøre det på !

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Jeg holder 100% med Brian Hvarregaard..



Brian jeg kunne ikke have sagt det bedre..
Holder 100% med dig.

Hilsen k-roy
(christian bekker A.)
www.kroy.1go.dk
-- Problemer er til for at blive løst :) --



Kanont svar, Smooth!

Brian Hvarregaard, du har da i det mindste din mening .. og du giver plads til andres meninger.

Jeg er så nok ikke 100% enig i din meing, selv om jeg heller ikke syntes at dem der ikke vil köbe en t-shirt er usolidariske eller et eller andet i den stil.

Jeg har lige stemt nej .. ikke fordi jeg syntes at det er forkert .. men fordi jeg ved at jeg nok ikke ville köbe en t-shirt selv om jeg syntes det kunne være en god ide.

Det koster penge at köre dette site .. måske ikke mange hvis han (Kasper) kan få en del gratis igennem Inforce.dk som hostingsponser, og reklamerne må vel give en krone eller to .. men det opvejer ikke den tid og andre resourcer der måtte ryge ind i projectet.

Men der ryger også mange resourcer i form af tid fra de aktive brugere på sitet, så helt alene i udvifterne kan man vel næppe sige at Kasper er.

Jeg har dog en forestilling om at hvis det var rimeligt nemt og billigt ville jeg gerne köbe adgang til sitet på måndslig basis .. og måske slippe for reklamer og snak om ökonomi tilgengæld :).

Så .. fint nok for dem der vil köbe en t-shirt og stötte udvikleren .. og fint med dem der ikke vil.

Jeg har ikke ondt i röven ved tanken om at Kasper skal komme ud af dette projekt med profil (!! uhhh, fy-ord) .. som om nettet bare skal være gratis altid for alle.
Vi betaler jo for adgang til nettet, vi betaler for hosting selv .. hvorfor ikke betale en lille smule for et hyggeligt produkt?

Endeligt kunne det være fint hvis udgifterne blev offentlige .. så kunne folk måske få noget at forholde sig til.

Den tid Kasper donerer styrer han jo selv.
Ingen tvinger.

Måske er det bare fint for Kasper at have noget at lave, når han engang er blevet færdig som Datamatiker og skal på dimittend's taksten (http://www.prosa.dk/Medlemmer/A-kassen/satser_og_datoer.shtml) som resten af udviklerene i danmark :).



Hey folkens...

Jeg må da vist hellere lige smide en kommentar, inden det ender med at gode intentioner (fra begge sider) bliver til et større skænderi :)

For det første: Tak for de pæne ord, Kenneth. Det er _altid_ rart at høre fra folk der synes om det arbejde jeg laver. Uden folk som dig, der engang imellem lige stoppede op og gjorde opmærksom på den slags, var jeg muligvis aldrig gået så langt med Udvikleren.dk, eller nogen af mine andre projekter, som jeg er.

For det andet, så skal jeg dog skynde mig at sige, at folk bør købe en Udvikleren.dk t-shirt (hvis altså projektet nogensinde bliver til noget), hvis det synes at det kunne være en sjov ting at have. Der er på ingen måde nogen tvang, og man bør bestemt heller ikke på nogen måde føle sig presset til at købe en.

Laver vi på et tidspunkt en t-shirt, eller noget andet sjovt med Udvikleren.dk logo/grafik, så bliver det i første omgang i hvert fald tæt på non-profit. Som Brian også siger, så er der en vis reklameværdi i det, men for mig er det nok ideen om at folk rent faktisk synes så godt om noget jeg har lavet, at de vælger at gå rundt og reklamere for det ved fx at bære en t-shirt med udv.dk logo, der tænder mig mest :). Skulle det rent faktisk gå hen og blive populært, så kunne det da være morsomt at se om det var noget der, rent økonomisk, kunne erstatte bannerreklamer eller andre irriterende ting, men det er bestemt ikke noget jeg ser som meget andet end en sjov ide eller drøm om man vil - ikke lige nu i hvert fald :)

Egentlig rammer Brian på mange punkter årsagerne til at jeg har lavet denne side. Den har nu kørt 3 år, og jeg har først set (mindre) økonomiske muligheder i den det sidste halve år, så jeg mener bestemt at det fremgår klart at jeg har lavet sitet af ret mange andre årsager end lige de økonomiske :).

Alle der besøger Udvikleren.dk støtter jo sitet. Dem der skriver artikler, hjælper andre med deres spørgsmål osv. støtter sitet endnu mere. Så længe der er personer som Brian (og en masse andre dygtige udviklere her på sitet), der gør netop disse ting, jamen så kører siden videre i bedste velgående og så er jeg godt tilfreds :). Det betyder dog ikke at der ikke er plads til at vise sin støtte på andre måder, som fx Kenneth foreslår det. Jeg synes at det er synd at kategorisere den slags som "brun-næse"-agtigt, da jeg bestemt ikke tror at det var Kenneths intention (jeg kan heller ikke rigtigt se hvad hans motiv for det skulle være, sååå).

Så kender i i hvert fald min holdning til emnet :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



Så var der lige 2 der nåede at svare, mens jeg skrev mit indlæg. Jeg er vist ved at blive for langsom :P. Jeg vil dog bare lige indskyde at Jonatan rammer mine egne holdninger rigtigt godt :). Jonatan, du har ret i at jeg ikke er alene om "udgifterne", og du har ret i at jeg laver Udvikleren.dk fordi jeg synes det er sjovt, og for at have noget at lave.

De rent økonomiske udgifter er ikke rigtigt noget at snakke med, efter at vi var så heldige at Inforce ville hoste os. Vi har samtidig været heldige at nogle firmaer har sponseret de præmier vi har udlovet, så alt i alt er det ret beskedent med den slags udgifter :). Det er dog klart at hvis der pludselig kommer flere indtægter ind, vil det også åbne for nogle nye muligheder. Vi snakker så tit om at mødes, os der sidder på #udvikleren.dk, der snakkes tit om LAN fester, osv osv.

Indtil videre er jeg meget tilfreds med den måde Udvikleren kører på, også rent økonomisk, måske fordi der bare ikke er de store penge indblandet - det har unægteligt også sine fordele :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



Hey, I som ikke vil købe sådan en T-Shirt som de nu har en afstemning om, i vil meget gerne være med til at vinde en konkurance om reklame (hvor jeg ikke har været med til da jeg har læst i lang tid til eksamen) hvorfor ikke yde lidt hjælp til Kasper ? han gør trods alt, jeg vil ikke sige god indsats, men jeg vil sige en KÆMPE indsats her på denne side, han har gjort et stort stykke arbejde her på siden, og lad så og give ham lidt respons på det arbejde han bruger sin fritid på og det kunne meget vel, være at gå rundet med en udvikler bluse eller T-Shirt! Kasper du skal vide at jeg støtter dig i dit arbejde!
Mange Hilsner Kenneth Kallesen
¤¤¤Vi lære kun så længe vi lever¤¤¤


Kasper gør en stor indsats, jo, og det skal han have alt respekt for.
Men den smøre du fyrer af... Det er virkelig klamt. Det der så så fedtet ud, at det burde være løgn. Bare min mening.

- FreaK aka Marco

--
Learn to live with it, or die with it...



Hvad så med alle de der "Brian fans" ?

"Brian er cool, så jeg holder med ham .. (så er jeg måske også cool)"

Ha ha ha.

Brian .. du er sikkert cool, du skriver ihvertfald nogle gode indlæg.

Men ... fölgesvende .. få jer et liv.
Få hellere lavet en afstemning om hvor mange der får "hard-on" ved at tænke på Brian, istedet for at spilde plads i en tråd på at lovsynge jeres enighed.



Det, at der kommer en idé om, at man skal kunne købe diverse gejl fra Udv er helt kanon! Folk køber ikke sådan noget for at støtte noget som helst, hvis projektet ikke er tiltænkt det. Man køber en t-shirt fordi man synes, at det kunne være pænt kewl med sådan en. Jeg siger ikke, at jeg ligefrem vil gå i byen med den, men det kunne være fedt i skole, til LANs etc.

Og så mht. profitten så skal man tænke på, at om man giver 70 kr. eller 75 kr. er for mig ligegyldigt, men for Udvikleren kan det godt betyde en del (den faktor er jo antallet, der bliver købt). Så for min skyld må de gerne lægge noget oveni, hvis det kunne hjælpe på noget på nogen måde.

Man = jeg
De = Udvikleren.dk, KasperTSW

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk



Hvad så med alle de der "Brian fans" ?

"Brian er cool, så jeg holder med ham .. (så er jeg måske også cool)"

Ha ha ha.

Brian .. du er sikkert cool, du skriver ihvertfald nogle gode indlæg.

Men ... fölgesvende .. få jer et liv.
Få hellere lavet en afstemning om hvor mange der får "hard-on" ved at tænke på Brian, istedet for at spilde plads i en tråd på at lovsynge jeres enighed.


Det der holder jo ingen steder? Hvem er følgesvendene så? Er det mig? Er det de andre der har svaret i denne tråd? Eller er det _dig_? Du støtter Kenneth, så er du en følgesvend uden liv? Tænk lidt over den.

- FreaK aka Marco

--
Learn to live with it, or die with it...



<< < 12 > >>
t