Årstal i meta titel - ok med SEO?

Tags:    seo

Til SEO folk:

Jeg har en side som har årstal i meta titlen. Årstallet ændres ved nytår, da indholdet stadig vil være aktuelt specifikt til det nye år.

Siden er: http://www.billig-webhosting.dk/bedste-webhotel.php


Hvad siger google til dette? Burde jeg i stedet lave en ny side i 2016? Og måske redirecte den gamle side til den nye?

Tænker bare at jeg lige så godt bare kan ændre i titlen istedet for at lave en ny side som igen skal indekseres osv.



Indlæg senest redigeret d. 10.04.2015 02:12 af Bruger #21035
4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hejsa NetKongen

Der er flere ting i det her.
Hvis du laver scenarie et du ønsker, så ændrer dit indhold sig, og er et bevis for Google på at din side "er i live" og derfor bliver holdt højere på ranglisten. Fordelen ved denne er også at eventuelle links til din side er allerede lavet og fungerer, og vil altid blot give dig det nyeste indhold.
Hvis du laver scenarie to, så får du nu to hits - et for 2015 og et for 2016.

Hvis jeg var dig ville jeg automatisk lave dynamiske links til de seneste 3 år, for om 7 år virker det åndsvagt at have link til det første måske. Så skal den uden årstal altid vise det nyeste år så links lavet til denne side altid passer og ikke "forsvinder" når du skifter år, men det forrige år så bliver lavet som en ny dynamisk url.



hej csharper,

tusind tak for dit gode svar! Jeg tror jeg beholder de dynamiske årstal, da det nok giver flere fordele end ulemper!

Tak!



Hej NetKongen

Det var så lidt :)



Jeg ville helt klart ændre årstallet hver eneste år, så har du større chance for, at blive fundet på de søgninger der inkludere det nye årstal, og siden virker også til, at være up to date. :)



t