Er dette muligt? Web crawler - people finder?

Tags:    web-crawler

Hej søde udviklere :)

Ind i mellem leder jeg efter spændende personer at arbejde sammen med. Jeg bruger meget tid på Google, Facebook, LinkedIn, blogs, Twitter, forums, Amino og andre steder, for at finde de personer. I DK og resten af Verden.

Kan man bygge en webcrawler der er intelligent nok til at vide at den skal lede efter mennesker, og sociale medie profiler?

Den skal score disse mennesker / profiler efter relevans.
Så hvis jeg fx. åbner crawleren og skriver: "Sælger, Danmark, Software" - så returnerer den et søgeresultat med mennesker / profiler, blogposts, dokumenter - som kunne passe til det?

Eller: "London, sales manager, ecommerce" ?
Eller er: google * tid^n = min løsning?

Glæder mig til at se Jeres svar!



8 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja. Det kan man, men det lyder komplekst.



Jeg har ikke selv nogen udvikler-kompetencer :)



Det lyder som om, at du skal finde en udvikler med kompetencer indenfor Machine Learning. Det bliver nok ikke en helt billig omgang :-)



Jeg leder ikke efter en billig omgang - jeg leder efter mennesker med talent og visioner :)



Hej Martin, jeg har sendt en privat besked til dig :)



Jeg leder ikke efter en billig omgang - jeg leder efter mennesker med talent og visioner


Til hvad? Oprette er netværk til, ansætte, andet?



Jeg leder ikke efter en billig omgang - jeg leder efter mennesker med talent og visioner


Til hvad? Oprette er netværk til, ansætte, andet?


Til at dele 50% af hans fantastiske forretningside? Han kommer med ideen, så laver du arbejdet! :D



Jeg leder ikke efter en billig omgang - jeg leder efter mennesker med talent og visioner


Til hvad? Oprette er netværk til, ansætte, andet?


Til at dele 50% af hans fantastiske forretningside? Han kommer med ideen, så laver du arbejdet! :D




En klassiker på udvikleren :lol:



t