jQuery Tabs

Tags:    jquery javascript html css

Kære udviklere,

Sidder på arbejdet og roder med et projekt for en kunde. Kunden vil have at hjemmesidens funktionalitet forbliver den måde som den er på nu, men vil gerne have redesignet hjemmesiden.

Redesign er ingen sag - problemet ligger i at kunden har valgt at benytte sig af jQuery biblioteket "Tabs". Hele idéen ved Tabs skal væk, men sitets funktionalitet skal stadigvæk fungerer med reload af content uden at hjemmesiden skal refreshes.

Pga. at projektet er for en kunde undlader jeg at vide content. Dog viser jeg menu'en på dette billede.

Måden resultatet skal være på er at "hovedmenu'en" skal indeholde de undermenuer der er vist, som en dropdown istedet. Content delen, som lige pt er lige under undermenuerne, skal så tages ud og smides ind i .content-wrapper på sitet.

Nogen forslag?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Mit problem er at den auto-generere en sub_menu som ligger som et <div>-tag. Derefter fremkommer elementerne også som endnu et <div>-tag.

Jeg ønsker at separere det til at blive en ul-liste som hovedmenu - derefter skal sub_menuen fremkomme som endnu en ul-liste inde i de tilhørende li'er som en dropdown.

Derefter ønsker jeg at content-delen kommer seperat ned i en #content div.

Det nuværende resultat viser dette:

UL & LI .main-navigation
--------> DIV .sub_tabs
--------------> DIV .content


Alle elementerne ligger inde i hinanden. Jeg ønsker at splitte dem op, men stadigvæk bruge samme funktionalitet den har på nuværende tidspunkt - altså at den loader elementerne ud fra et AJAX kald.

Den nuværende kode til scriptet:
Fold kodeboks ind/udJScript kode 


Nogen forslag?

UPDATE 11/05/15 12:51: Jeg har i det store og det hele fået løst problemet. Til jer som skulle være ude i samme problem kan jeg kort forklare hvad jeg har gjort.

Jeg har med jQuery separeret html outputtet, og smidt det ind i andre html elementer.

Fold kodeboks ind/udJScript kode 


page, param og querystring fremkommer af et array som splitter url adressen op.

HTML'en er stort set det samme, jeg har bare oprettet <div id="placeholder"> til at indeholde outputtet.



Indlæg senest redigeret d. 11.05.2015 12:54 af Bruger #16025
bare skjul / vis elementerne ?



Genial løsning !!!



Just in case at ingen bliver forvirret over koden. Man kan let og elegant fjerne linjen $("#main_tabs").tabs({}); da man ikke bruger tabs mere :). Virkede for mig.



t