Gemme værdier på en FTP server

Tags:    c++ c ftp

Hej

Jeg er har lavet et program, der læser noget data fra en fil, men jeg vil gerne læse fra en simulator og gemme dataene i en FTP server i et bestemt format, hvorledes gør jeg dette? Dette er mit program so far:

Fold kodeboks ind/udC kode 







7 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
En mulighed er at opdele problemet i 3 dele.

1. Indlæs data fra simulator
2. Gem data til fil i bestemt format
3. Upload filen til server via FTP.

Indlæsningen af data afhænger af hvordan og hvilke data din simulator stiller til rådighed. Dumper den data i en fil? Kan du læse data ved at forbinde til en netværkssocket?

Efter indlæsning af dit data skal du manipulere dit data så du kan gemme det i dit bestemte format. Hvordan dette gøres afhænger af dit input data og dit output format. Outputtet gemmes så i en fil.

Til sidst uploades denne fil til serveren. Dette kan f.eks. gøres med dette bibliotek: http://stackoverflow.com/a/1248818 .

Hvis du vil have mere konkrete svar, må du komme med mere konkret information :).



Mit input er bare tal, der er målt fra en sensor. Formatet skal være csv. Dataene bliver dumpet i en fil.



Lyder som om dit data bliver dumpet direkte til en csv fil så der er ikke noget behov for konvertering?

I så fald mangles der kun FTP-delen. Har du fundet et bibliotek du vil bruge til den del? Ellers hvad er stopklodsen?



Problemet er, at jeg ikke ved hvordan jeg skal gemme dataene jeg modtager. Mht. biblioteket, kan du så anbefale en jeg kan bruge til at gemme på en FTP server



Fold kodeboks ind/udC kode 


Noget i den stil. Brug så en kommandolinje FTP klient til at uploade...meget nemmere end at gøre det i C.



Er Filezilla et godt valg som klient?



Filezilla er grafisk, så ikke nem at scripte sig ud af. For at fuldautomatisere dataindsamlingen ville jeg bruge kommandilinje klienten: http://www.howtogeek.com/howto/windows/how-to-automate-ftp-uploads-from-the-windows-command-line/



t