Bedste IDE til app udvikling

Tags:    ios android csharp

<< < 12 > >>
Kære udviklere,

I den virksomhed jeg arbejder i skal vi til at udvikle apps. I den forbindelse ville jeg gerne høre om hvad den bedste løsning kunne være til at udvikle disse applikationer både til ios og android, uden brug af Mac computer. Det skulle gerne være sådan at man kan udvikle begge apps på samme tid i f.eks. C# (CSharp).

Nogen der har nogle gode forslag?



Jeg er ret sikker på du ikke kan lave iOS apps uden Mac.



Cordova/PhoneGap - det bliver ikke native Apps men web Apps pakket ind som var det en reel App, til gengæld kan man så drage fordel af i forvejen at kunne HTML/CSS/JS.



Er den eneste måde ved brug af disse løsninger at bruger JSON til database-connection?



Næh, alt burde vel kunne bruges. JSON er bare nemt.



Hvad kunne ellers bruges? Jeg tænker f.eks. PHP/C#?



Hvad kunne ellers bruges? Jeg tænker f.eks. PHP/C#?


Både PHP og C# kan sådan set bruges som serverside-sprog, hvis du vælger at lave det som en webapp. Så kan den pakkes ned med Cordova/PhoneGap til en native app, en såkaldt hybrid app.

Du skal så blot beslutte hvad du vil lave fronten i. Sencha Touch eller jQuery Mobile er begge frameworks der er lavet specifikt til at lave webapps i. Er stakken helt åben for jer ville jeg dog overveje at se nærmere på Meteor.js. Så ville det godt nok være en Node server og ikke PHP/C#, men til gengæld kan i skrive hele skidtet i javascript og nemt pakke det ned til native med Cordova.



Det lyder super godt. Jeg vil kigge nærmere på det. Tak for hjælpen! Andre inputs er velkomne, da det er den første app vi skal lave :-)



Det undre mig lidt at der ikke er nogle der har nævnt c# til app udvikling med http://xamarin.com og enten mono develop eller visual studio som IDE :) ?





Jeg har kigget lidt på den her løsning i forbindelse med iOS udvikling:
https://software.intel.com/en-us/intel-xdk

Ud fra hvad jeg kan forstå kan man udvikle iOS apps uden brug af Mac. Har også læst at man ved brug af Xamarin også slipper for Mac. Grunden til dette krav er at dette stadig er en mindre virksomhed og vi har ikke det store kapital lige pt. til bare at invistere i en Mac til et sådanne projekt vi først får penge for når produktet bliver solgt i App stores.



Grunden til at Xamarin ikke er blevet nævnt er vel dels at det hurtigt bliver dyrt og dels, medmindre jeg fuldstændig har misset det, at det stadig kræver en Mac til at builde på.



<< < 12 > >>
t