Betalings system, med mulighed for at udbetale til konto, ved brug af api

Tags:    onlinebetaling

Hej udviklere,

Jeg står og er på udkig efter et system der kan klare automatisk udbetaling til kunder (så vel som betaling, altså hver vej), ved brug af et API. Jeg har prøvet at snakke med Quickpay & Epay, men ingen af dem understøtte udbetaling til kreditkort.

Så mit spørgsmål til jer, er om i kender et betalings system der også kan udbetale. Use case'en er lidt ala just eat, hvor kunder betaler, et cut tages, og resten udbetales til restauranten.

På forhånd tak :-)



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Martin
Som jeg forstår dit spørgsmål, så lyder det som om at du vil have systemet til automatisk at udbetale den resterende fortjeneste på et salg. Dette sker lige efter at kunden har betalt online.

Jeg har ganske vidst ikke den løsning du søger, men MobilePay fra Danske Bank gør jo lidt det du vil, med den undtagelse at den trækker pengene på dit kreditkort og udbetaler til en bankkonto.

Mit bud på en løsning ville være at du laver et system der gemmer et summeret beløb til hver restaurant (for at bruge just eat som eksempel) og en gang om måneden laver dit system i fil i "bank" format. Denne fil kan du uploade til din netbank og herefter overføres pengene automatisk til restauranten. Dit system gemmer selvfølgelig også en krypteret version af restaurantens bankoplysninger så du kan fortælle din bank hvor pengene skal hen.
Den automatiske løsning vil nok involvere at din bank skal med ind over, da udbydere som ePay og QuickPay kun kan hæve penge.



Hej Martin
Bankformatet er som udgangspunkt bestemt at den enkelte bank, men mange banker er begyndt at benytte det samme format. Det er ofte anvendt i forbindelse med regnskabsprogrammer hvor man laver sig daglige bogføring af regninger mv. og så kan programmet oprette en fil som du kan importere i netbank. Som oftest er det blot en komma-fil/CSV-fil der har alle data i en specifik rækkefølge.

Husk at kryptering af kontooplysninger i dit system er af sikkerhedshensyn.



Hej Kenneth,

Tusind tak for din tilbagemelding.

Ja, man kan sige, skal det gøres manuelt i netbanken, så er det knap så sjovt hvis man skulle få over bare 20 kunder, det er noget af en slut måned opgave :-).

Alle bestillinger og beløb bliver selvfølgeligt gemt med relation til de pågældende butikker, og planen er dog også at lave noget lignende med overførsel ved månedens udgang, medmindre der er federe alternativer.

"fil i "bank" format. Denne fil kan du uploade til din netbank og herefter overføres pengene automatisk til restauranten. Dit system gemmer selvfølgelig også en krypteret version af restaurantens bankoplysninger så du kan fortælle din bank hvor pengene skal hen."

Dette lyder vældigt interessant, jeg tjekke lige mine egen netbank (lån og spar) og syntes ikke selv jeg kunne finde noget med import af bank filer, er det noget du kan eller har noget som kan forklare nærmere om?

"Den automatiske løsning vil nok involvere at din bank skal med ind over, da udbydere som ePay og QuickPay kun kan hæve penge."

Ja det er også min erfaring, har haft dialog med begge, og ingen som du selv siger kan udbetale penge. Jeg har kontaktet min bankrådgiver vdr. udvikler api, men jeg skal da lige høre ham angående bank fil, det lyder umiddelbart klart som det nemmeste.



Tusind tak for hjælpen Kenneth, det vil jeg prøve at gå videre med, det er klart den billigste løsning :-).



t