HTML og objekt orienteret programmering (det er åndsvagt)

Tags:    html

<< < 12 > >>
Godformiddag kære Udviklere, jeg sidder sådan lidt med hovedet mod panden.

Der er denne gut, der absolut mener at HTML er et objekt orienteret programmerings sprog (told you, det er åndsvagt)

Min viden og erfaringer fortæller nemlig mig at:

1. HTML er et markerings sprog. (og ikke rigtigt et programmerings sprog som sådan)
2. HTML tags eg. <title></title> er elementer frem for hans betegnelse "objekter"
3. HTML er overhovedet ikke avanceret og tingene er som statet.

altså <div></div> er et blok ELEMENT og ikke en skid andet.

og derudover at du ikke kan lave nye tags som <dav></dav>

Alt i HTML er prædefineret.

Mit spørgsmål er så til jer: Hvordan fa'en i hele hulen Hav'd'e. Får man ham overbevist om at HTML ikke kan være objekt orienteret?

- Jeg kender til Hypertag - men.... Det er en script form.

Go guys! give me dem ideas!



Skal vi ikke vende den op, og sige det er ham der skal overbevise dig om at det er objekt orienteret? HTML er et markup sprog, du kan ikke programmere i HTML, så derfor ingen OOP.

(Nu jeg ret blank på HTML5, ved ikke om de har lavet om på hele verden der)



Det er vel lige meget om de har lavet noget om i HTML5 .. det er stadigvæk et Markup Language.



Skal vi ikke vende den op, og sige det er ham der skal overbevise dig om at det er objekt orienteret? HTML er et markup sprog, du kan ikke programmere i HTML, så derfor ingen OOP.

(Nu jeg ret blank på HTML5, ved ikke om de har lavet om på hele verden der)


Og hvorfor skal han overbevise mig om at det er Objekt Orienteret?



Fordi det er ham der kommer med en påstand, ikke?



Det kan ikke være OOP, da det ikke engang er et programmeringssprog.

Bed ham om at kode et program i html, der skulle kunne tage to variabler og lægge dem sammen.





Jo, bogstavelig talt han er urokkelig og står fast ved at HTML er objekt orienteret.

Stefan.

Impossibruuuu!

Men hvis du spørger ham så er Html elementer variabler Fordi du åbenbart kan ændre værdien på dem (med det mener han stylesheetet)


Ved ikke lige hvad der er gået galt for ham, men noget er der da.

Han taler uden forstand og skulle over i at "tabeller" var ekstremt avancerede "data sheets" idag...


Og jeg sad bare der.... A-HVA-FOR-EN-FISK?

Og hvis han bliver sagt imod så siger han nogle forvirrende ting også står du der... aheem ja okay?



Men det kan da også bare være at vi alle har misforstået det hele?

Og infact HTML er det vildeste Objekt orienteret "programmerings sprog"

Og vores små Php Klasser bare er legetøj? xD



Årsagen til at din ven nok ser HTML elementer som objekter er egentlig simpel nok. Hvis du lægger JavaScript ned over, så bliver dine HTML elementer praktisk talt objekter med nogle metoder og egenskaber.

Og man kan også sagtens se det som objekter hvis man er lidt uvidende. <a>-tags har ingen metoder, men har dog en række egenskaber. Men HTML i sig selv er et markup sprog. Men med JavaScript kan det blive til objekter. Rent teknisk er det så JavaScript objekter. :)

Men du kan jo grave ned i sagen og spørge indtil hvad han mener det er der gør at HTML er objekt orienteret. Og gerne med kode eksempler.



Okay... jeg er done... there's only one thing left to say:


Fold kodeboks ind/udPHP kode 



Tag jer ikke af de fejl der formentlig kan være... Manden har præsteret at gøre mig så forvirret, så det deroppe er alien sprog..



"Programmeringssprog er kunstige sprog som er designet til at udføre beregninger på en computer. Programmeringssprog anvendes til programmering, som er at skabe computerprogrammer, og til at udtrykke algoritmer præcist." -- Wikipedia

"Markup languages like XML, HTML or troff, which define structured data, are not usually considered programming languages. Programming languages may, however, share the syntax with markup languages if a computational semantics is defined. XSLT, for example, is a Turing complete XML dialect. Moreover, LaTeX, which is mostly used for structuring documents, also contains a Turing complete subset." -- Wikipedia

Som andre har sagt. Få ham til at udføre en beregning i HTML (ikke JavaScript).



Tænker på om forvirringen kan komme i forbindelse med DOM?



<< < 12 > >>
t