Indholdsvisning CMS

Tags:    php cms

Kære udviklere!

Her kommer en lidt indviklet forklaring, samt et indviklet spørgsmål. Det drejer sig om at jeg er ved at udvikle mit eget CMS til mit website. Lige nu fungerer det bare på localhost naturligvis. Jeg er blevet meget inspireret af hvordan Wordpress fungerer i forbindelse med artikelvisninger osv. Det er lidt den måde jeg prøver at efterligne.

På nuværende tidspunkt har jeg kontrol over hvilke sider man er inde på, og hvad disse sider skal kunne vise. Dog har jeg et problem når jeg skal have indhold ind på siderne.

Eksempelvis har jeg tilknyttet min forside til en statisk side (altså via database) så den viser en rå tekst jeg har skrevet. Dvs. at der kun fremkommer et enkelt resultat. Når jeg så vil lave en arkiv-visningsside, vil der jo naturligvis fremkommer flere resultater end på f.eks. forsiden.

Filerne ser således ud:

Fold kodeboks ind/udKode 


^Håber at overstående er til at forstå. Jeg kører nemlig med temaer.

I functions.php opretter jeg alle funktionerne til content delen af mit tema. Derved også hvad der bliver vist alt afhængigt af hvilken side du er inde på.

index.php
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


archive.php
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


functions.php
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Jeg prøver på at skrive samme kode på alle filerne der skal vise sider, med ændringer hvis disse skal forekomme. Disse posts jeg laver ligger i arrays, og har derfor felter såsom 'title', 'ID', 'content' osv. Disse vises i mine template-parts. Eksempelvis med et kald til the_title() eller the_content().

Problemet
Jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal loope det her data da jeg gerne vil bruge funktioner til at kalde på dataen, men mit data ligger i arrays. Mit mål var at kunne retunere mit data fra functions.php og hente den i index.php eller archive.php ved blot at skrive noget i stil med

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Men så fortsætter den bare med at loope data.

Hvis der er nogen der kunne have en løsning, eller en idé til hvad jeg kunne gøre - så ville jeg blive super glad!

Men som sagt, det er indviklet. Så hvis der er nogen der ikke helt forstår mit problem, så vil jeg gerne uddybe det endnu mere.

På forhånd tak!



2 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det virker spændende, men alligevel helt forkert det du har gang i.

En af de begreber de fleste programmører prøver (-og ønsker) at overholde er DRY princippet; don't repeat yourself. Og det er vel præcis det du er igang med.

Jeg tænker du kan prøve at kigge på hvordan Perch cms hiver deres data ud på en side.



Jeg tænker præcis noget i retning af DRY konceptet. Troede bare lidt at det var det jeg gjorde.

Jeg har aldrig hørt om Perch CMS, men jeg vil kigge lidt på det. Kan jo være man kan lære noget :-)



t