Hvordan tjener man penge på at lave kode andre?

Tags:    c# kode penge

<< < 12 > >>
Hej

Jeg har tænkt på at tjene lidt penge i fritiden ved at lave noget kode for andre. Jeg er startet på at lære C#.

Er der nogen der ved, hvilke område man skal stile imod, for at kunne have en chance.

Venligst
Gorm



18 svar postet i denne tråd vises herunder
7 indlæg har modtaget i alt 41 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du kan tjene penge begge steder, men hvis du allerede er i gang med C#, synes jeg næsten du skal fortsætte der. Hvis det er hjemmesider du vil lave, så sæt dig godt ind i html, css og javascript også.

Jeg startede fx i sin tid med at lave mine egne wordpress hjemmesider, hvor jeg så lavede en masse affiliate marketing, og det gør jeg stadig den dag i dag. Affiliate marketing går kort sagt ud på, at jeg promovere andre virksomheders produkter, hvor jeg så får kommission, hver gang jeg laver et salg igennem mine hjemmesider.

Jeg tog lidt senere i mit liv på datamatiker uddannelsen, hvor jeg lige er startet på mit 5. semester. På datamatiker uddannelsen startede vi med at programmere i java. Senere gik vi over til C#, som er noget skønnere at arbejde med. Man kan lave mange smarte ting med C#, som du kan tjene penge på.

Vi lavede fx et flybooking system i C#, hvor vi først kodede alt funktionaliteten, som så fungerede som vores server del. Efterfølgende brugte vi C#/ASP.NET igen til at lave en hjemmeside(client) og et computer program(client), som så kunne bruge funktionaliteten fra serveren.

Du kan læse mere om hvordan du tjener penge som programmør her.



Indlæg senest redigeret d. 17.09.2015 11:18 af Bruger #21228
Løs et problem og du kan tjene penge på hvad som helst.

Du kan jo tjekke div. freelancer sites og se hvad folk efterspørger. F.eks. er amino.dk et Wordpress land. fiverr.com er arbejde til $5 osv.



Hej Gorm.

Du kan starte med at lave hjemmesider til venner og familie. Ellers kan du prøve og høre den lokale bager, håndværker osv, om de mangler en hjemmeside.



Du kan sagtens tjene penge på at lave hjemmesider i C#.. det hedder ASP.NET.

Men et lille tip, lær at programmere inden du begynder at prøve at tjene penge på det - det skal være interessen der er drivværket :)



Hej Gorm.

Vil anbefale dig først at lave html, css og php. Herefter noget basalt jquery så kommer du rigtigt langt. Synes du skal starte med at kode hjemmesider til eget brug. Eksempelvis et der vil gøre dit/andre's liv nemmere :)



Hej Gorm.

Vil anbefale dig først at lave html, css og php. Herefter noget basalt jquery så kommer du rigtigt langt. Synes du skal starte med at kode hjemmesider til eget brug. Eksempelvis et der vil gøre dit/andre's liv nemmere :)


Hvorfor php, hvis interessen er der for C# / asp.net?





Har du overvejet at kigge nærmere på Umbraco.
Fleksibelt og brugervenligt system, som jeg tror du kan få noget ud af. Open Source, så det koster dig ikke noget.



Hej

Tak for nogle fine svar.

Nu er jeg så gået i gang med C# - da der var der, jeg troede fremtiden (og pengene) lå.

Er det så hjemmesider med html og php - hvor man kan tjene penge?

Venligst
Gorm



Hej

Tak for super input.

Efter mange tanker tror jeg, at det bedste er at blive god til noget og så tage den derfra. Så det bliver C# i fremtiden - det er også sjovt at lege med.

Gorm



Hej Gorm

Hvad fik du besluttet dig for dengang, blev du i C+ eller hvad programmere du i idag?

Hilsen Per



<< < 12 > >>
t