Webhosting backend

Tags:    php ubuntu

Kære udviklere,

Nu er jeg her endnu engang med et spørgsmål. Denne gang drejer det sig om Ubuntu webhosting. Ser I, jeg har opsat en Ubuntu server til at kunne hoste et ubegrænset antal websites. Når man hoster websites vil man gerne kunne håndtere disse websites fra et backend system på nettet. Jeg har endnu ikke et default website til dette, men det kommer.

Mit spørgsmål er blot - hvordan forbinder jeg et backend system til en Ubuntu server? Eksempelvis hvis jeg går ind på domæne.dk/kontrolpanel/ (eller whatever den hedder) vil jeg gerne kunne håndtere de websites der er tilknyttet min webserver. Hvis jeg f.eks. går til domæne.dk/kontrolpanel/webhoteller/ vil jeg gerne have vist en oversigt over de webhoteller jeg har på serveren. Dette kan jeg dog have gemt i en database. Men når vi graver dybere ned, og det er kunderne der logger ind, skulle de gerne kunne se deres eget webhotel samt have kontrol over dette. Eksempelvis skal de have 'filstyring' osv.

Basicly, så vil jeg gerne have fuld kontakt til min webserver fra domæne.dk.

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig på vej. Er lidt på bar bund. Bare nogle eksempler kunne hjælpe. Tak på forhånd.



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
cpanel eller zpanel eller hvad de nu hedder.



Tak for så hurtigt svar. Jeg kigger nærmere på det du har skrevet :)



t