BetterWing søger programmør og medejer

Tags:    php programmoer mysql medejer samarbejdspartner

BetterWing søger programmør og medejer
Sundhedsportalen og behandlersøgemaskinen BetterWing søger en programmør og medejer til at videreudvikle og optimere BetterWing. Vores mission er, at give alle behandlere i DK værktøjer til at professionalisere og effektivisere det de brænder for - nemlig at behandle mennesker. Vi arbejder også for at oplyse befolkningen om forskellige sundhedsrelaterede emner, og give dem et nemt og hurtigt overblik over behandlere med speciale i lige præcis det problem de har.

BetterWing er en fusion mellem 3 parter.

SearchCare, som har over 5 års erfaring med idé og konceptudvikling inden for området. SearchCare har igennem de 5 år opbygget en database med over 2000 behandlere. Derudover har SearchCare også 3 kendte ambassadører, som alle nu er ambassadører for BetterWing. Se dem her http://www.betterwing.dk/aboutus/ambassadors

Book N’Be, der har et stort behandlernetværk.

Facebooksiden ’Jeg tror på alternativ behandling indenfor sygdomsbehandling’, som har over 10.000 følgere.

Det søger vi
Vi søger en programmør, som vil være med til at indgå i et professionelt team, der brænder for at skabe en virksomhed i vækst og skabe et helt unikt koncept, der ikke er set før.
Du vil være en del af et programmeringsteam. Vi har allerede én programmør i BetterWing, som vil have lead på programmeringsopgaverne, og som du vil arbejde tæt sammen med.
Du skal have kompetencer inden for bl.a. PHP, MySQL, JavaScript, CSS og HTML, som BetterWing er skrevet i. Der vil eventuel være mulighed for at arbejde med nye og spændende teknologier såsom React, FLUX og NodeJS.
Du skal være arbejdsivrig, god til at samarbejde, kunne overholde aftaler, tage ansvar og ikke være bange for at sige din mening.

Det tilbyder vi
Vi har store planer og går efter snart at kunne aflønne os selv og producere et årligt overskud til ejerne. Det er en del af planerne at rulle konceptet ud i udlandet også. Du vil få meget ansvar, og muligheden for at være en del af et innovativt team, der arbejder hårdt og brænder for at gøre BetterWing til en levedygtig virksomhed.
Vi har siden lanceringen af BetterWing haft stor succes med til tider over 1.700 unikke daglige besøg, samt omtale i Danmarks mest aktuelle magasin om sundhed og helse, bladet Naturli.
Vil du læse mere om hvem vi er, kan du besøge denne side http://www.betterwing.dk/aboutus/founders

Er du interesseret i at høre mere, så skriv til Kasper Valentin på kasper@betterwing.dk
Ser frem til at høre fra dig :-)

Med venlig hilsen
BetterWing teamet.



Indlæg senest redigeret d. 05.10.2015 09:15 af Bruger #15865
10 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Jonatan,
det gør jeg som direktør i firmaet, og den med flest procenter. Det er sådan, pt. ihvertfald, at dem med flest procenter i BW også er dem med mest 'magt'. Dårligt ord at bruge, synes jeg, men bruger det i mangel af bedre :-)
Så dem der tager mest ansvar og bruger mest tid på BW, er også dem der har mest at skulle have sagt, hvis vi står i en situation, hvor der skulle være brug for det.
1% er en stemme værd, og vi prøver at løse det på demokratisk vis ved at snakke om det og i sidste ende stemme om det, hvilket vi ikke har haft brug for endnu, men som du skriver har der heller ikke være overskud at fordele. Hvis der er stemmelighed, er det som sagt min stemme der vejer mest.


Mvh Kasper



[...] går efter snart at kunne aflønne os selv

[...] del af et innovativt team, der arbejder hårdt

Jeg vil gerne programmere for jer, og jeg mestrer de teknologier, I søger hos en programmør, men jeg vil høre mere om lønnen først - meget, meget mere.

Der er sandelig mange, der fremlægger deres idéer (al ære og respekt for det), men som ikke kan tilbyde løn i starten - er du/I klar over, hvilken risiko jeg/vi som programmører løber? Hvad nu, hvis dit projekt ikke bliver til noget? Dette er ikke kun henvendt til dig, men til alle, der i fortiden og dem i fremtiden, der ønsker at hyre arbejdskraft med løfte om en eventuel løn på et endnu ikke fastlagt tidspunkt i fremtiden.



Hej Thomas,
tak for dine kommentarer.

Først og fremmest lover vi ikke nogen løn, men vi har et mål om og tro på, at vi alle vil kunne komme til at få det, ellers var der ingen grund til, at vi lagde det arbejde i det, som vi gør og har gjort.
Personligt har jeg selv, siden jeg startede SearchCare i 2009, som nu hedder BetterWing, arbejdet 10-20 timer om ugen på projektet og lagt over 100.000 kr. i det.
Jeg startede SearchCare fordi jeg selv blev alvorligt syg i 2008 og manglede en platform, hvor jeg kunne finde de bedste behandlere til mit problem. Da det ikke fandtes, gik jeg i gang med at lave det.
Jeg stod med det hele alene og kunne se, at hvis jeg skulle videre med det, var jeg nødt til at lukke andre ind, og derfor fusionerede jeg med et andet firma.

Vi byggede så BetterWing op baseret på idéen fra SearchCare, men med mange flere funktioner og et mere professionelt look.

Det er vigtigt at sige, at ingen af os andre pt. får nogen løn, og at vi har arbejdet gratis allesammen for at bygge brandet op til det det er i dag, så vi har alle satset noget og lagt en stor risiko i det både økonomisk og arbejdsmæssigt, så det er altså ikke kun programmører, der tager den risiko :-)
Og det er heller ikke sådan, at den programmør som kommer med i BetterWing, skal lave mere end os andre, sådan fungerer det ikke. Alle skal bidrage med det de kan, og vi har forskellige områder, som vi står for.

Betalingen får vi indtil videre via procentandele i firmaet, indtil der begynder at komme penge ind.
Indtil videre har vi brugt tiden på, at bygge brandet op, få omtale, skabe samarbejdsrelationer og skabe en database med behandlere og brugere, så vi havde et godt grundlag for at lave en forretning på.
Det mål har vi nu nået, er derfor går vi ind i næste fase, hvor vi skal til at tjene penge.
Vi er i en fase, hvor vi afsøger mulighederne primært via spørgeskemaundersøgelser hos alle vores behandlere, for at finde ud af hvor pengene ligger, og de ligger der, det er vi ikke i tvivl om, spørgsmålet er bare, hvor vi skal sætte ind og bruge vores kræfter i den kommende tid.
Vi har allerede en programmør i firmaet, som dog ikke kan ligge så mange timer i firmaet, som han oprindeligt regnede med, så derfor søger vi en programmør mere.

Så det vi tilbyder er at få medejerskab af det firma/brand, vi har arbejdet hårdt for at bygge op, og som nu står på tærsklen til at skulle blive en forretning. Om det bliver det, kan jeg af gode grunde ikke sige, da jeg ikke kan spå.

Håber svarerne kunne bruges :-)




Hvor mange partnere er der?

Hvor stort procent ejerandel udbyder I til en programmør - i forhold til fuldtid (160-170 timer om måneden)?

Har det interesse med en der kommer med mindre end fuldtid?
(I har jo allerede en af den type)

Hvor længe regner I med at der er til der begynder at rende lidt penge ind i formaet?

Hvor længe regner I med at der går før der kommer det første overskud?

Skal nogle af ejerne have løn og andre kun have andel af overskud?

Endelig flere detaljer om hvordan den kage er blevet og skal skæres.

...

Ok - I er pt 4?
Så en ny vil blive nr. 5, og få 20 % efter x måneder/år?




Indlæg senest redigeret d. 07.10.2015 17:37 af Bruger #2193
Hej Jonatan,
tak for dine spørgsmål, har først set dem nu, derfor jeg ikke har svaret dig før.

Hvor mange partnere er der?
4 aktive og to passive som var med til at starte det op, men af personlige årsager måtte stoppe. De passive har hver 6% i virksomheden. Så var der mig og Jesper tilbage (som til daglig har sit eget marketingsfirma, og derfor også arbejde med dette ift. BetterWing) I sommers kom vores programmør Anders med og for ca 2 måneder siden kom Art director Frank med. Anders har dog ikke kunne ligge de timer i det, som han oprindeligt regnede med, så derfor søger vi en programmør mere til at løse opgaverne sammen med Anders.

Hvor stort procent ejerandel udbyder I til en programmør - i forhold til fuldtid (160-170 timer om måneden)?
Kommer jo an på mange ting, og noget som vi skal snakke om alle sammen inkl. den nye programmør, eftersom procenterne skal omfordeles, da Anders jo ikke arbejder så meget som han har fået ejerandel for. I BW får man ejerandele efter det arbejde man ligger i det, altså hvor mange timer man bruger på BetterWing.

Har det interesse med en der kommer med mindre end fuldtid?
(I har jo allerede en af den type)
Ja helt sikkert, vi forventer ikke en der arbejder fuld tid. Vi skal jo alle tjene penge ved siden af for at kunne forsørge os selv og vores familier, indtil der forhåbentlig begyder at komme penge ind via BetterWing.

Hvor længe regner I med at der er til der begynder at rende lidt penge ind i formaet?
Vi har sat det næste halve år af, til at arbejde hårdt på at skabe en forretning ud af BetterWing. Lykkedes det ikke inden det halve år, og hvis alle har ydet deres bedste, bliver det nok ikke til en forretning

Hvor længe regner I med at der går før der kommer det første overskud?
Det er et godt spørgsmål, og kommer meget an på hvilken tilgang til indtjening vi vælger. Der er nogle forskellige muligheder, så det kan jeg ikke pt. sige hvornår et overskud vil komme.

Skal nogle af ejerne have løn og andre kun have andel af overskud?
Nej det er ikke planen. Planen er, at alle skal kunne aflønnes, men selvfølgelig noget vi aftaler internt. Der bliver ikke truffet nogle beslutninger over hovedet på nogle. Der kan selvfølgelig være scenarier hvor det vil give mening at aflønne nogle før andre, og det er jo en diskussion vi må tage internt, når den tid kommer. Det er vigtigt at sige, at der ikke er nogen der sidder som 'kongen' i virksomheden, vi er gode til at lytte til alle. Står man i en situation, hvor man bare ikke kan blive enige, har vi selvfølgelig en intern struktur om, hvem der står med den afgørende stemme, men dette har vi ikke haft brug for endnu.

Mvh Kasper




Indlæg senest redigeret d. 11.10.2015 12:13 af Bruger #15865
Tak for svaret Kasper.

Når der bliver brug for det engang, hvem står så med den afgørende stemme?
Hvis ikke det er den der kan samle flest ejerandele bag sin mening, hvem er det så? (veto ret fra indehaveren af de juridiske rettigheder, andet?)

At der ikke har været brug for det indtil nu er jo super, men der har heller ikke været ret meget overskud at fordele - og ejerandelene er stadig et sted mellem værdiløs og milliarder værd ... og så er det måske ikke så svært at blive enige tænker jeg.



Lyder fair nok - ejerandele-vægtet-afstemning og ved stale tipper største ejer udfaldet.

Svært at gøre det mere fair.

Er det formaliseret i juridiske dokumenter, eller er der mere en semi-officiel forståelse omkring at det her er det vi alle er enige om (eller det tror vi ihvertfald at vi alle er)?

Nu vil jeg ikke jinxe noget her, men har du set facebook filmen?

Når der kommer store penge ind i tingene, følger der gerne advokater og 'smarte' folk med i kølvandet.

Hvad hvis man arbejder sig op til 30 % ejerandele ved at smide en masse timer i tingene i månedsvis, så begynder man at bidrage mindre og mindre efterhånden som årene går - og ens ejerandele bliver til 2 %?
Hvilket mønster følger nedskrivningen af ejerandele?

Hvis der ikke er noget formelt mønster, så er det jo de-fakto at en ejer dikterer vilkårene efter sine fornemmelser og følelser, og så er det heldigt hvis de andre er enige - og hvis ikke, ja så kan de jo bare gå. :)

Jeg spørger af interesse ... fordi jeg ikke ved hvordan man gør det slags hvis det ikke skal blive ret stift eller uretfærdigt for nogle på et eller andet tidspunkt.



Jep det er formaliseret i juridiske dokumenter :-)

Hvilken facebook film?

Ja det er et godt spørgsmål, og et svært et. Pt. regulerer vi vores ejeraftale løbende, så den er opdateret ift. den nuværende situation.
Tror aldrig man kan komme alle scenarier til livs, men man kan hele tiden forbedre strukturen.
Pt. har vi ikke nogle specifikke regler ved nedskrivning af ejerandele. Så det var da et sted man kunne optimere.
Hvordan og hvorledes er jeg dig svar skyldig, da det ikke er et scenarie vi har tænkt ind, andet end at hvis man overtræder vores interne regelsæt kan man blive smidt ud efter 2 advarsler, hvis de falder inden for 4 måneder, og der derefter er et stemmeflertal for det blandt de resterende ejere og lighedsprincippet ikke er overtrådt.
Det har vi sat ind i tilfælde af, at en person bare stopper med at lave noget.
Pt. har vi haft et optjeningssystem ift. ejerandele, så man har optjent procenter løbende, så hvis man blev smidt ud pga. misligholdelse ville man kun have de procenter, som man havde optjent og fortjent.

Gir det mening?



Det giver god mening, men "optjent og fortjent" giver rum for fortolkning - hvad der er optjent er ret dokumentarbart da der jo hele tiden opdateres status hver gang ejerkredsen bliver ening om justeringer.
"fortjent" er så en lidt andet slags elastik eftersom de er eventuelt tilbageblevne som beslutter sig for hvad det betyder for en der engang lagde liv, sjæl, hus og hår i forretningen men måske faldt i unåde og blev smidt ud efter en længere inaktiv periode.

Et sådant tilfælde kan jo blive noget med at vedkommende ikke fortjener ret meget mere efter som der er sket så meget, og det måske var et ubehageligt exit.

Tag ikke fejl - jeg tror på de bedste intentioner, men jeg tror også at hvis for meget er uformel "fællesforståelse" som ikke er på papir nogen steder, så betyder det ikke ret meget når den dag kommer hvor folk bliver alvorligt uenige.

Men hvis man er den der har magten og kan holde fast i den undervejs, så betyder det jo ikke rigtig noget.

Spændende hvordan I gør det her.



Indlæg senest redigeret d. 14.10.2015 23:45 af Bruger #2193
Helt enig Jonatan, hvis det ikke står i et juridisk gældende dokument har det ingen betydning, den dag man står og er rivende uenige, derfor er det vigtigt der er styr på det. Jeg synes vi generelt har godt styr på vores interne struktur og aftaler der pt. er nedskrevet i et juridisk dokument på 9 sider.

Vi har haft den problemstilling du skitserer oppe og vende for nyligt, og blevet enige om en måde at gøre det på, det er bare ikke nedskrevet i dokumentet endnu, da vi afventer den nye programmør, som vi søger.
Når der kommer en ny programmør skal han alligevel skrives ind i aftalen, og det er også vigtigt han er enig i aftalerne, så derfor har vi ikke skrevet noget ind endnu omkring den situation du nævner, men vi har en klar plan for hvordan vi tænker vi vil klare en sådan situation.

OBS! Hvis nogle der læser med skulle have interesse i at blive BetterWings programmør, må de meget gerne skrive til mig på kasper@betterwing.dk
Vi har modtaget et par henvendelser, men ikke endeligt lagt os fast på noget endnu, så hvis du mener du har det der skal til, og synes BetterWing lyder som noget for dig, så skriv endelig til mig :-)

Mvh Kasper



Indlæg senest redigeret d. 16.10.2015 13:14 af Bruger #15865
t