Fra gammelt til nyt

Tags:    asp.net

Hejsa

Jeg er nok ikke den eneste der har stået i den situation at skulle lave noget gammelt om til noget nyt.
Selvfølgelig skal der være løbende udvikling på det gamle og vedligehold imens det nye laves.

Fordi det ofte kan være interessant at se hvordan andre ser løsninger og udfører opgaven, vil jeg høre jer hvordan løser i sådan en situation?

Da jeg selv sidst stod i situationen skulle et ASP-site (Gammelt ASP) laves om til et ASP.NET Webforms projekt.
Vi løste det ved at have et ASP.NET Webforms projekt, hvor vi havde alle ASP-siderne i også som så blev loadet via en iframe. Derfor kunne man have menu og masterpage-design i webforms og ASP.NET, og så tage fat i hver enkelt side og konvertere til en decideret ASP.NET Webforms side med ny funktionalitet og design fra det gamle.
Det gjorde så også at vi havde behov for at dele nogle data på tværs af ASP og ASP.NET, såsom bruger og login-data som begge skulle have og de blev delt via vores eget-udviklede værktøj - fordi ASP har sin egen session og ASP.NET har sin egen session.
Der var nogle udfordringer som vi fik løst, men det var muligt og da det først var løst spillede det bare.

Så lad mig høre om jeres konverterings-projekter? Hvad har i oplevet og hvordan har i løst det?
Hvad hvis det havde været ASP.NET Webforms til ASP.NET MVC - hvad havde i så gjort?
Eller noget endnu nyere endnu måske?

Tænker der må være masser af folk der står med sådan en opgave på forskellig måde som kan få fordel af at lære smartere måder at udføre det på - udover at sige vi laver intet i det gamle og laver et helt nyt fra bunden med det nye - copy/paste af kode og funktionalitet.



Er der ingen der har rodet med det?



t