Hjælp med SEO Yoast Plugin (Wordpress)

Tags:    wordpress seo plugin

<< < 12 > >>
Hej folkens.

Jeg har min hjemmeside billigstefagforeninger.dk hvor jeg har fået at vide at et plugin med navn "Yoast SEO" ville kunne hjælpe med at fremme min SEO på siden. Da jeg hverken har den store forstand på Wordpress eller SEO for den sagsskyld, håbede jeg der var en eller flere venlige sjæle der kunne give et kort tip til hvordan jeg bedst muligt for brugt den, eller hvordan jeg kan alternativt kan fremme SEO på min side?

På forhånd tak.

Mvh.

Monsar Hansen



13 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du installere plugin'et



Som Dan skriver - installer pluginnet og akiver det i wordpress.

Derefter skal du optimere dine meta titles og beskrivelse. Det kan hjælpe dine placeringer rigtig meget.

God arbejdslyst.



Der er reelt ikke så meget arbejder i Yoast SEO. Du skal huske at aktivere plugin før det virker. Herefter kan du på hver post eller side se Yoast guidelines hvorefter du kan udfylde meta beskrivelse og det keyword som du ønsker at optimere hen imod. Herefter vil Yoast prøve at give dig en score efter hvor godt siden er optimeret. Der hvor der så mangler laver du en lidt bedre beskrivelse ud fra dine keywords.

Det er en god ide at læse lidt omkring søgemaskine optimering først.



Hej Monsar,

Yoast SEO er et perfekt plugin, som jeg altid bruger på mine WP sider. Pluginnet gør dog ikke arbejdet for dig - så et er vigtigt at du udvider din viden omkring SEO, for at du kan bruge det optimalt.

Et godt sted at starte med at lære mere omkring SEO, kunne fx. være denne bog: http://www.seo-lex.dk/ - selvom den måske efterhånden er lidt "outdated". Men den giver dig ihvertfald et godt kendskab til de mest basale teknikker indenfor SEO.

Ellers kommer Ronny med nogle gode bud på andre gratis guides som man kan læse - og der findes masser af lignende fra danske og udenlandske iværksætter ude på nettet, så det er bare om at søge rundt - også burde der være nok til en masse aftenlæsning ;)

God fornøjelse..

Mvh,

John - billige printerpatroner hos Inkpro.dk



Et lille ekstra tip, som mange overser i Yoasts plugin.

Under avanceret, er det muligt at redirecte de automatisk oprettede undersider for billeder.

Hver gang du ligger et billede op, opretter Woredpress helt automatisk en underside til billedet.

Redirectes de ikke, vil søgemaskinerne indeksere dem og da mange tynde undersider trækker ned samlet set mht kvalitetscore, ja så de få en negativ indflydelse på rankingen i sidste ende.

Indstillingen skal kun laves én gang.



Et godt sted at starte med at lære mere omkring SEO, kunne fx. være denne bog: http://www.seo-lex.dk/ - selvom den måske efterhånden er lidt "outdated". Men den giver dig ihvertfald et godt kendskab til de mest basale teknikker indenfor SEO.


Jeg giver John helt ret, Bogen SEO Lex kan hjælpe dig rigtig meget. Bogen er skrevet i et nemt sprog og der bliver ikke brugt for mange fagord. Dog er John gal på den ang at bogen er "outdated". Bogen er lige udkommet i en fornyet version "Up to date"

Så hvis du har lidt penge at kaste efter viden du søger, så skal du gøre det her.
Pas på hvad du søger på nettet. Husk altid at tjekke artiklernes dato samt hvem det er der skriver det. Mange tror de kan finde ud af SEO, desværre er deres egen viden forældet, ellers også gøre de brug af nogle lidt skeptiske metoder som altid bliver opfanget af google i det lange løb.

Hav en god weekend.



Indledende oplæg er fra '15. Tænker at problemet er løst. :)



Ahh det havde jeg lige overset. Troede det var en ny tråd da den var i toppen.

Sorry my bad...

God weekend.



<< < 12 > >>
t