Strukturering af PHP klasser

Tags:    php oop mysql mysqli sql

Kære udviklere,

Jeg har kastet mig ud i at bygge et League of Legends relateret website. Der findes ligende websites (LoLSkill.net, LoLKing.net, OP.GG osv.). Mit mål er at opnå bedre performance, hurtigere responstid samt andre pointsystemer mm.

Jeg har allerede opbygget en stor del af websitet, men er gået i stå da jeg ikke føler at struktureringen af min PHP er god nok - og fremtidsdygtig nok.

Så jeg er startet lidt forfra. På nuværende tidspunkt sidder jeg og opbygger nogle klasse-filer, hvor målet er at kunne genbruge for meget kode som muligt - og overholde DRY reglen.

Dog er jeg lidt svag i Objekt-orienteret programmering. Jeg er ikke nybegynder, men jeg kunne sagtens forbedre mig.

Så det jeg spørger om er noget hjælp til hvordan jeg KAN strukturere kode - og hvad der evt. ville være den bedste løsning til mit projekt.

Nu regner jeg ikke med at der er så mange herinde der kender til emnet (League of Legends), så jeg forklarer lige ganske hurtigt hvad der drejer sig om.

Summoners: Det er de brugere der findes i LoL (League of Legends) systemerne.
Active Games: Hvis en summoner er i et aktiv spil skal man have mulighed for at se detaljer om det nuværende spil.
Match History: Man skal have mulighed for at se en summoners seneste kampe/spil i en liste vist i summoneren's side (på websitet).
Ranked Stats: De rangerede games er det man ligger mest vægt på. Derfor skal man kunne se gennemsnits-stats ud fra hver karakter/champion som summoneren har spillet.

Der er mange flere punkter at komme ind på, men det vil jeg ikke gå i detaljer med.

Da League of Legends er et af verdens mest spillede online spil, så har de naturligvis også flere servere/regioner. Derfor kan et summoner navn opstå på flere servere/regioner, og det skal også tjekkes efter.

Eksempel på URL'en ved visning af summoner profil:
www.domæne.dk/summoner/server/summonerName/

I mit eksempel
www.domæne.dk/summoner/EUNE/Von Angelo/