Hjælp til Ruby - Eksamenen

Tags:    ruby rubyonrails skoleopgave

Jeg er blevet stillet en eksamensopgave, hvor en del af det består i lidt simpel Ruby programmering. Jeg vil høre, om der tilfældigvis er en herinde, som kunne tænke sig at hjælpe mig med det. Betaler naturligvis for det alt efter omfang.

VH Malene



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
hvis det er simpelt, kan det vel ikke være ret svært?



For mig er det svært.. Har været sygemeldt en måned i semestret, så er desværre gået glip af lidt. Min underviser sagde, at hvis man er nogenlunde til programmering, vil det tage 3-4 timer at lave. Så ikke en stor opgave, bare en stor mundfuld for mig. Hvis du er interesseret i at hjælpe, vil jeg meget gerne høre fra dig :)



Kan du ikke fortælle, hvad opgaven går ud på? Hvad er det, der skal programmeres? Hvordan kan vi selv vide, om vi er interesserede i at hjælpe, når du ikke fortæller os hvad du skal have hjælp til? :) [retorisk spørgsmål med en snert mild sarkasme]



Jeg må ikke ligge opgaven op, men det handler om at skulle lave noget software, som kan kontrollere at nogle bestemte værdier er som de skal være i en rumraket. Altså når en værdi ændrer sig, skal resten følge med. Lidt svært at forklare :) Vil meget gerne sende hele opgaven hvis du er interesseret i at se nærmere på den.



Tjo, det kan du da godt, men jeg kan ikke kode Ruby. Jeg tror dog godt jeg ville kunne løse opgaven alligevel, enten ved at pege dig i den rigtige retning eller ved at skrive programmet i et andet sprog og få en (dig?) til at oversætte det til Ruby.



t