delete user and records i lille eksamensopgave

Tags:    mysqli php join

Jeg har en eksamens opgave hvor vi skal lave et videodelings site (blot e n lille cms løsning)
Jeg har et problem med min delete bruger.. her skulle den gerne tjekke om der er videoer oprettet og dernæst, slette videoer og bruger ellers hoppe videre og slette bruger hvis ingen videoer er oprettet.

Jeg er newbie så der sikkert pinlige fejl
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Jeg har tjekket alle sql træk i php my admin og de virker... så det er nok noget der er helt galt, for den sletter ikke brugerens videoer på sitet, men kun bruger, men det gør den i phpmyadmin



Indlæg senest redigeret d. 04.12.2015 15:53 af Bruger #21257
8 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Birgit

Det ser slet ikke ud til at du prøver at slette noget vha. sql i ovenstående kode.
Har du vedhæftet det rigtige kode?

Den eneste interaktion med databasen i din kodestump er i linje 143, hvor en video bliver opdateret - ikke slettet.

En god måde at debugge sådan et problem på er at linjen efter SQL-sætningen så lige skrive den til skærmen. F.eks.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Så kan du nemt se, om der ser rigtigt ud ift. det som virker for dig direkte i PHPMyAdmin.

Mvh. Jens



Hej Birgit.

Du har posted en side der tager sig af opdatering, ikke sletning.



Ok - du selecter antal videor brugeren har, men så siger din if/else at du kun sletter videoen hvis han har 1 i antal - ellers brugeren.

Så hvis en bruger har 2 videoer eller flere, så virker det ikke, så slettes kun hans bruger.


Overveje at ændre $result->num_rows == 1 til $result->num_rows > 0 i din if betingelse.



Indlæg senest redigeret d. 04.12.2015 15:58 af Bruger #2193
Overveje at ændre $result->num_rows == 1 til $result->num_rows > 0 i din if betingelse.

I din if-betingelse i linie 61.



Velbekomme.



Ups sorry ... min stress fejl... ;)
her er den kode der fejl der er problem med




AHA... se det var unægtelig et svar jeg kunne forstå... min underviser har fået grå hår i hovedet af alle mine spørgsmål...

hvad skal man så skrive??



Super. du havde 100p ret... FEDT tak for det...
Så kan jeg få afl en opgave der virker... nøj det er en stor hjælp!!!



Indlæg senest redigeret d. 04.12.2015 16:02 af Bruger #21257
t