Forbind domæner

Tags:    php

Kære udviklere,

Jeg er ved at opbygge et website, hvor der kommer til at være forskelligt data afhængig af hvilken "server" man vælger. Jeg benytter mig af Riot Games API'et til at få data fra League of Legends ind. Og de har forskellige servere, med forskellige brugere. Derfor vil jeg gerne opsætte sitet sådan at man SKAL vælge en server for at tilgå sitet.

Indholdet på sitet (layout osv) vil altid være det samme, ligemeget hvilken server man vælger. Dog skal data komme fra den server man har valgt.

Eksempelvis er der 2 brugere (summoners) som findes på hver deres server.

Bruger 1
Navn: Von Angelo
Server: EUNE

Bruger 2
Navn: Sir Angelo
Server: EUW

Når man tilgår websitet skal url-adressen hedde eksempelvis

eune.domæne.dk/summoner/Von Angelo
eller
euw.domæne.dk/summoner/Sir Angelo

Men layout osv. skal være det samme. Dog skal data der skal hentes fra hver bruger hentes ud fra hvilken server de er koblet op til.

Jeg har mit domæne hos hostet hos godaddy.com, og hoster selv serveren (webhotellet). Jeg har bygget det op sådan at subdomains er et domæne for sig selv, da jeg læste mig frem til at det var sådan man gjorde.

var/
--www/
----html/
------domæne1.dk/
------sub.domæne1.dk/
------domæne2.dk/
------domæne3.dk/
------domæne4.dk/

Og på godaddy er det bare koblet op som et subdomæne, til samme ip adresse.

Hvordan ville jeg kunne bygge websitet (domæne.dk) op så layout osv. kun skrives en gang, men når man vælger en server (server.domæne.dk eg. eune.domæne.dk) så henter den data fra eune serveren?

Håber i forstår hvad jeg mener.



Indlæg senest redigeret d. 06.12.2015 00:26 af Bruger #16025
1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
FUNDET SVAR:

Jeg oprettede CNAME til hvert subdomæne inde på godaddy.com, og oprettede dem som nye domæner i min server. Dog med den undtagelse af jeg ændrede lidt i min vituralhost fil (eg. etc/apache2/sites-available/eune.lolworld.net.conf). Jeg angav ServerName som www.lolworld.net, ServerAlias som eune.lolworld.net og mappen til lolworld.net's rodmappe.

På den måde ville alle subdomains jeg oprettede på den måde kunne vise lolworld.net normalt, med servernavn i url'en. Og så kan jeg hive servernavnet ud med php:

Fold kodeboks ind/udPHP kode 




Indlæg senest redigeret d. 06.12.2015 01:19 af Bruger #16025
t