Videresende til anden side ved fejl??

Tags:    server domain

Hej.

Er der nogen som kan hjælpe med at finde ud af hvordan man videresende besøgende til en anden side, f.eks en statusside
når ens side ikke virker??

Jeg bruger Gratisdns og de har ikke noget som understøtter noget.

Mvh
Guldhammer



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hoster du hos Gratisdns eller hvordan?

Hvad der skal til kommer lidt an på hvilken webserver du kører dit site på.
Hvis det er IIS, så skal du finde oplysninger om hvordan du stiller det gennem dens GUI.
Hvis det er Apache HTTPD, så kan du stille det flere steder - httpd.conf f.eks.

Så - hvad kører dit site?



Hoster du hos Gratisdns eller hvordan?

Hvad der skal til kommer lidt an på hvilken webserver du kører dit site på.
Hvis det er IIS, så skal du finde oplysninger om hvordan du stiller det gennem dens GUI.
Hvis det er Apache HTTPD, så kan du stille det flere steder - httpd.conf f.eks.

Så - hvad kører dit site?




DNS bliver hostet af GratisDNS,
jeg hoster selv hjemmesiden.

Jeg hoster med Synology DSM og Apache, men det skal være noget som virker hvis serveren er nede.



Hvordan ser du for dig at det virker?

Du hoster selv, og du vil have noget skal virke hvis du slukker dit udstyr ... det kræver jo en host som er udover det du selv kører.

Hvis GratisDNS ikke tilbyder en sådan tjeneste, så er der vel ikke så meget andet at gøre end at sørge for at din hosting derhjemme ikke går ned.

Du kunne sætte noget load-balacing op foran din egen host, men hvor skal det hostes?



Hvordan ser du for dig at det virker?

Du hoster selv, og du vil have noget skal virke hvis du slukker dit udstyr ... det kræver jo en host som er udover det du selv kører.

Hvis GratisDNS ikke tilbyder en sådan tjeneste, så er der vel ikke så meget andet at gøre end at sørge for at din hosting derhjemme ikke går ned.

Du kunne sætte noget load-balacing op foran din egen host, men hvor skal det hostes?


Ja det havde jeg ikke tænkt over, det lyder til at blive dyrt.





Det kommer an på hvad du vil og hvor stort budget du har til det :)

Hvis ikke du vil sende folk til en anden host i byen som sender videre til din private host hvis den altså er oppe - så kunne du f.eks. lave noget overvågning af din private host fra en host i byen, og hvis din private host ikke kan kontaktes i x minutter, så stiller overvågningsprogrammet din GratisDNS om til en host der viser en fejlside eller what-ever.

Spørgsmålet er lidt - hvad er det rent tekniskt du vil opnå?

Hvis dit projekt er vigtigt og skal være oppe hele tiden, og det handler om noget forretning eller andet mega vigtigt - hvorfor så ikke hoste det et eller andet sted i byen?
Der er folk der som ikke laver andet end at sikre deres systemer og have netværk og server setups kørende som kan tåle alt muligt ....



t