Hjemmeside Feedback

Tags:    html webdesign css

<< < 12 > >>
Kaere udviklere,

Jeg har lavet en hjemmeside omkring en historisk gaard, hvor jeg boede som dreng.
Er der nogle kyndige folk herinde som kan fortaelle deres aerlige mening om design og komme med forslag og konstruktiv kritik?

Link til siden er http://www.tanderupgaard.dk




Jeg må desværre sige, at det er noget af det kedeligste jeg har set i lang tid - det er jo bare en masse tekst i én lang køre kun afbrudt af et par røde overskrifter samt ganske få billeder. Det er web som man lavede det for 20 år siden.

Ren teknisk halter det også lidt, fx er koden ikke valid, siden tilpasses ikke mobile enheder og får jeg klikket mig ind på kort.html er der ingen vej tilbage rent navigationsmæssigt.

Selvom indholdet er lidt tungt og kedeligt, i hvert fald for en lidt udenforstående som mig, findes der masser af muligheder for at pifte det lidt op samt give hele siden lidt liv, se fx dette eksempel; timeline.



Indlæg senest redigeret d. 22.12.2015 16:16 af Bruger #9938
Hej Kim, mange tak for din feedback. Jeg syntes du har ret i det du siger. Jeg havde taenkt paa at lave en tids linje som man kan bruge til at vaelge tid og saa vil teksten for den valgte tid vises, hvordan kan man lave dette bedst?



Jeg giver Kim helt ret. En horisontal tidslinje, f.eks. lavet som en slider ville pifte det op.

Måske et jQuery plugin her kan give lidt inspiration? http://www.jqueryscript.net/tags.php?/Timeline/

og bare en enkelt mulighed kunne være http://tympanus.net/Tutorials/3DTimeline men jeg synes på den anden side også at sidens indhold måske skal afspejles i noget der ikke er alt for poppet. Så den er måske for voldsom.



Indlæg senest redigeret d. 23.12.2015 06:56 af Bruger #9814
Tak Brian, jeg er pt ved at ombygge design, saaledes at den ogsaa bliver mere dynamisk og lettere at opdatere i fremtiden. I kan se min nye design her:

www.tanderupgaard.dk/main.php



Hvad har du lavet siden i, er det kodet fra bunden eller har du benyttet et CMS af en art? Jeg laver selv lidt hjemmesider, og da jeg ikke har den helt store kode-mæssige baggrund bruger jeg et af de lette systemer: Wordpress. Det er super let at bruge. Jeg har uden at skulle have ret meget hjælp opsat siden netkablet.dk, som jeg arbejder på. man får utrolig meget forærende på det grafiske område når man bruger wordpress, da der findes et hav af temaer som er gratis. Det jeg bruger på min side hedder Hueman Child.

Jeg synes måske også den sorte baggrund er lidt tung, jeg tror du kan vinde en del ved at skifte til mørk tekst på lys baggrund...



Indlæg senest redigeret d. 26.12.2015 14:58 af Bruger #21045
Det falder ikke ind i min smag. Beklager. Det ligner noget fra 90'erne.



@Morten Storgaard. Ulempen er man nemt kan se det er et tema.



Jeg sidder på en mobil og her fungerer siden ok. Det forsiden bliver dog hurtigt lang og uoverskuelig, så en søgefunktion til at starte med ville være til stor hjælp hvis jeg f.eks ledte efter noget specifikt :-)



Mange tak for jeres indput, der er en del ting som jeg skal overveje.



Det falder ikke ind i min smag. Beklager. Det ligner noget fra 90'erne.


Helt enig!

Tak Brian, jeg er pt ved at ombygge design, saaledes at den ogsaa bliver mere dynamisk og lettere at opdatere i fremtiden. I kan se min nye design her:

www.tanderupgaard.dk/main.php


Allerede meget bedre :D




<< < 12 > >>
t