OOP PHP Blokering af specialtegn og mellerum?

Tags:    oop

Hvordan laver jeg en funktion der gør at hvis der nogen som skriver i selve formen udfra telefon altså det skal være sådan at der kun kan være 8 numre uden + eller mellerum ... Hvordan kan jeg lave dette i php oop lettest på forhånd tak .



8 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
du kunne lave en metode (indkapslet function) der gør følgende:
fjerner alle mellemrum i stringen (regulært udtruk)
tester om der er 8 tal i stringen (regulært udtruk)

simpel eks http://www.eksperten.dk/spm/975833#reply_8024705

ref http://www.eksperten.dk/spm/975833#reply_8024765
Fold kodeboks ind/udKode 



så din function skal vel se sådan ud
(utested)
Fold kodeboks ind/udKode 





Min kode hvor i det skal gøres med telefon det er den her

er det noget med funktionen skal sættes ind i mappen hvor jeg har alle min funktioner ?? også kalde den nede i dette stykke kode? eller kan man sætte det direkte ind i her feks.?


Hvordan modificere jeg det ind i koden ved du det Ronny?
Fold kodeboks ind/udKode 




Indlæg senest redigeret d. 18.01.2016 19:47 af Bruger #21230
hvilke felt indeholder dit telefon nummer ??

du vil jo ikke have man indtaster mellemrum, så preg_replace skal fjernes, og der skal selvføgelig bare retuneres nummeret eller 0 (fejl)
Fold kodeboks ind/udKode 





c_phone indeholder telefonnummer.. det eneste den siger er indtil videre er data-msg-required om det overhovedet står noget i feltet eller ikke.false true ??... Hvordan laver sætter jeg så ind at hvis der ikke er 8 tal det fint nok det bare er 8 tal fordi så kan man heller ikke lave +45 og mellemrum osv? den regner den vel også ud?.. så skal der komme en data besked frem det behøver ikke være data base osv. jeg skal bare havde det lavet fordi problemet er at hvis folk skriver +45 og telefon nummer og mellerum og hvad folk ellers kan finde på så går min sms gateway i koks den er sat frem til selv at regne ud at når man skriver et dansk telefon nummer på 12345678 tal så finder den selv frem til +45 da systemet kun kan sende til danske numre. så ville jeg bare lave en lille sikkerhed i min form så at der ikke kommer rod i systemet...er der mulighed for at sætte det ind i dette stykke kode som er min checkout.php og hvordan skal det gøres. tak :)



<?php echo isValid(pjSanitize::html(@$FORM['c_phone'])); ?>




jeg er rimlig ny i oop verden hvordan skal jeg sætte det ind i koden og hvad med den function du skrev skal jeg lagre den nogen steder??? eller hvad er det det stykke gøre du skrev gør og hvordan skal det stå tak <?php echo isValid(pjSanitize::html(@$FORM['c_phone'])); ?> altså jeg forstår godt den henter den function men kan man virklig godt bare nøjes med at skrive det sådan ved siden af? og hvordan hiver jeg de functioner frem?? skal jeg skrive den i oop functions mappen?? hvor alle mine forskellige funktioner er?



Indlæg senest redigeret d. 18.01.2016 21:06 af Bruger #21230
det har intet med oop at gøre, det er en ganske alm procedural function.
functionen skal bare være tilgængelig før den anvendes, typisk har jeg alle mine functioner liggende i en extern fil jeg includerer i toppen af alle fler

http://php.net/manual/en/function.require-once.php
http://php.net/manual/en/function.include-once.php




ok har lavet 1 include på chekoutsiden og sat det her i

også en php file for sig selv med funktionen i


Fold kodeboks ind/udKode 



også checkoutkoden

Fold kodeboks ind/udKode 

har også prøvet det andet kode du skrev med 0

som jeg kan se begge to gir bare et 0 inde i selve feltet? der hvor man skal skrive sit telefon nummer ved du hvad der er galt?


hvad med pjsanitize kan det tænkes funktionen skal indæsttes der??

hvordan indsættes jer det her som et array? eller hvad? bare sådan så man kun kan skrive 8 tal i feltet intet andet det vil være lettest
Fold kodeboks ind/udKode 

har snakket med dme og de siger validerings formen skal laves i javascript kan det virkelig passe? kan jeg ikke lave dette i php og indsætte det i pjsantizice som en funktion tak



Indlæg senest redigeret d. 19.01.2016 21:27 af Bruger #21230
t