TabIndex er forkert ved dynamisk tilføjelse af controls

Tags:    csharp winforms

Hej
Jeg har udviklet et program i C#, hvor formålet var at jeg på baggrund af records i en bestemt tabel, skulle kunne oprette en TabPage i en TabControl og så inde i denne TabPage placere en Windows Form som control. Denne del virker også fint, men jeg kan ikke få inde ud hvorfor at den springer helt forkert når jeg benytter tabulator.
Jeg har f.eks. en tekstboks i min indsatte WinForms som hedder textBoxUserName. Denne har i formularen TabIndex=1. Næste felt (textbox2) har så TabIndex=2, så helt naturligt skulle den gå ned i textbox2, når jeg trykker på tabulatoren. I stedet for at gøre det, springer den helt ud af min TabControl og ned til en knap jeg benytter nederst i hovedformularen.
Køres den indlejrede formular som et særskilt vindue, f.eks. med MainForm som MDI-container, så er der intet problem.
TabPages oprettes med denne kode:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

Til kommunikation med databasen anvendes Entity Framework (6.1.3).

Er der nogen som har en idé til hvorfor min tabulatorrækkefølge er helt i skoven?



Indlæg senest redigeret d. 20.01.2016 09:26 af Bruger #17072
2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Efter lidt research fandt jeg frem til at det kunne løses med en UserControl i stedet for en Windows Form, således at min child form ikke længere er en Windows Form, men i stedet en UserControl.



Rart at se en der besvare sine egne ubesvaret spørgsmål :)



t