kan man lave dette

Tags:    javascript php

<< < 12 > >>
Feks. Hvis der står Kurt et sted inde på ekstrabladet

så skal min kode skrive ja eller nej om der står eller ikke men skal hente dataen fra feks. ekstrabladet.dk urlen det lettest for mig ville være at det blev i javascript og ikke php



Indlæg senest redigeret d. 26.01.2016 20:14 af Bruger #21230
12 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
muligvis ved at loade siden ind i PHP som en string (file-get-contents), og søge stringen igennem, feks med pre_match

http://php.net/manual/en/function.file-get-contents.php
http://php.net/manual/en/function.preg-match.php




Kan det lade sig gøre at via et link til en side hvor der er et navn.(altså i min verden bare noget text) At hvis teksten fremgår fra linket af så skal den skrive feks. "Tilgængelig" eller "ikke til tilgænglig". Vil det kunne lade sig gøre at lave noget på den måde .. En søger agtig der tjekker siden(url) helt normalt ? og ikke inde i koden også fortæller forsiden om det er det eller ej`? det burde være simpelt at lave? hvordan skal det laves nogen råd og hjælp tak


Kan det eventuelt beskrives lidt bedre?
Jeg tror godt jeg måske kan gætte lidt af det du mener, men slet ikke nok.

Hvad er det for en funktionalitet du vil have ud af det?



.forstår i det ikke? det eneste funktion det har er bare at fortælle min forside om personen er ledig via hans booking kalender at han ikke står som inaktiv og det er det lettest jeg kan tænke mig til lige nu..



Indlæg senest redigeret d. 26.01.2016 20:17 af Bruger #21230
Hvis det er din egen hjemmeside, så ville jeg anbefale at bruge Ronny's løsning med file_get_content(url), og så tjekke om den tekst er indeholdt eller ej. Hvis dette er din egen hjemmeside, har du mulighed for at gøre dette på bedre måder.

Hvis det ikke er din egen hjemmeside, så skal du ud i at benytte dig af curl, for at få fat på indholdet af den anden hjemmeside, og så tjekke indholdet for navnet.



jo det er min egen hjemmeside-----------------Kan i give mig et hurtigt stykke kode eksempel så andre også kan gøre brug af det www.minhjemmeside.dk ..



find teksten ( kurt ) her fra www.minegenhjemmeside.dk

Hvis teksten kurt findes så skriv ja ellers så skriv nej..

helst javascript?





Indlæg senest redigeret d. 26.01.2016 20:23 af Bruger #21230
Fold kodeboks ind/udPHP kode 


Jeg ville dog anbefale at kigge på at lave en query efter kurt direkte i databasen, medmindre at alt din data ligger i filer.



Indlæg senest redigeret d. 26.01.2016 20:25 af Bruger #15301
Kevin det virker fint men den finder ikke kode text i php kun i html??? hvad den kan læse i kilden eller hvad?..



Indlæg senest redigeret d. 26.01.2016 22:17 af Bruger #21230
Hvis du vil have denne funktionalitet skal du ud i cURL, eller åbne en socket til din egen server... Ingen af delene er særligt optimale, da det jo er din egen server... I stedet hvorfor laver du så ikke det andet om til en funktion i php, som du så har mulighed for at kalde flere steder fra, uden at skulle åbne en socket eller andre besværlige teknikker :) ?





Det bare fordi den side hvor jeg har forsiden på den er skrevet i html og der hvor jeg gerne vil havde denne information fra den er php? .. Men jeg har mulighed for at skrive php i html?? eller hvad? og hvordan skal jeg så sætte denne funktion op og alle og hvad er det smarteste i mit tilfælde da jeg jo kan kalde en javascript i html ?? men kan jeg også kalde en php funktion i html file? som er min forside



Det ville være meget bedre, hvis du bare fortalte hvad du skulle bruge det til. For jeg tror du griber det helt forkert an.



<< < 12 > >>
t