Gem billede fra picturebox og listbox/textbox

Tags:    visual visual-basic

Jeg er i gang med at lave et lille simpelt program i visual basic(2015) hvor det er muligt at loade billeder ind for derefter at indtaste nogle data i textbokse og listbokse, derefter skal billedet gemmes med listbokse og textboksenes indhold, uden scrollbokse og knapper,

Er det muligt med noget kode?


Det er en ven som ikke vil bruge tid på at lave det i et tegneprogram, han ønsker at det skal være så enkelt som muligt. Hvis i er i tvivl om hvad jeg mener, så søg på google på qcl kort, så dukker der en masse op omkring emnet.

Han snakker i amatør-radio, og der uploader man noget der kaldes qcl kort, som fortæller hvem man er og hvilken frekvens der er snakket på.



Her er hvordan min kode ser ud :
Public Class Form1
Private Sub AfslutToolStripMenuItem_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles AfslutToolStripMenuItem.Click
Application.Exit()
End Sub

Private Sub HentBillederToolStripMenuItem_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles HentBillederToolStripMenuItem.Click
OpenFileDialog1.ShowDialog()
End Sub

Private Sub GemBillederToolStripMenuItem_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles GemBillederToolStripMenuItem.Click
SaveFileDialog1.ShowDialog()
End Sub

Private Sub SaveFileDialog1_FileOk(sender As Object, e As System.ComponentModel.CancelEventArgs) Handles SaveFileDialog1.FileOk
PictureBox1.Image.Save(SaveFileDialog1.FileName + ".jpg", System.Drawing.Imaging.ImageFormat.Jpeg)
End Sub

Private Sub OpenFileDialog1_FileOk(sender As Object, e As System.ComponentModel.CancelEventArgs) Handles OpenFileDialog1.FileOk
PictureBox1.ImageLocation = OpenFileDialog1.FileName()
PictureBox1.SizeMode = PictureBoxSizeMode.StretchImage
End Sub

Private Sub OmToolStripMenuItem_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles OmToolStripMenuItem.Click
'Display the About dialog box
Using objAbout As New AboutBox1
objAbout.ShowDialog(Me)
End Using
End Sub
End Class

Er ikke kommet nærmere på at have fundet svaret på nettet.



t