Udvikleren.dk - Inaktivitet?

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Hej Udviklere

Jeg har igennem det sidste års tid regelmæssigt tjekket ind her, men har ikke stillet eller svaret på spørgsmål, i hvert fald ikke ofte. Grunden til at jeg ikke selv har været så aktiv er, at jeg i en periode har været lidt ude af udviklermiljøet, og har brugt min tid på andre foretagender.

Jeg har oplevet at forummet er blevet mere og mere inaktivt med tiden, og undrer mig over hvad det kan skyldes. Har folk ikke så mange spørgsmål mere, eller er I begyndt at gå andre steder hen for at finde svar på jeres spørgsmål? Så var der også den lange tråd med LULU, som jeg delvist har læst, som viser mig, at der stadig er en del aktivitet herinde, selvom der ikke kom noget specielt konstruktivt ud af den tråd.

Hvis I benytter jer af andre fora, så er jeg nysgerrig om hvor I går hen. Jeg har været glad for udvikleren.dk, men hvis aktiviteten daler, så kunne det godt være, at jeg selv skulle opsøge andre muligheder for at blive hjulpet, hjælpe og diskutere.

Mvh. Andreas Voss



Jeg må indrømme, at mit arbejde er blevet mere kravende. Så jeg har ikke selv tid længere.

Og når jeg så har spørgsmål. Benytter jeg mig af lukkede sites til dette.



StackOverflow!

Udvikleren.dk er begrænset til dansktalende udviklere. Jeg kommer her mest for hyggen :-)



Jeg kommer her også mest for hyggen men svarer gerne hvis det er noget jeg tilfældigvis ved noget om. Udvikleren er ikke forandret til det bedre og det virker som om at det bare hviler i sig selv. Se bare it-nyhederne. Hvis det ikke opdateres, så fjern det!

LULU tråden har ihvertfald ikke gjort min interesse for udvikleren mere interessant. Så StackOverflow er også mit bud på en "afløser" hvis der ikke snart sker noget her.



Hvis problemet med udvikleren, er at der ikke er nok bruger interaktion fordi siden ikke er blevet opdateret i lang tid, kunne vi jo alternativt lave et nyt udvikler forum.. Ville der være interesse for dette, eller er alle bare gået over til StackOverflow?

Dog skal Kasper have meget ros for hans håndtering af LULU tråden. Morsomt at følge med fra siden, men godt at Admin træder i karakter :)



Well

personligt bruger jeg mest StackOverflow og /r/webdev, /r/programming på reddit. Udvikleren er "just for fun".


@Kevin tjaa så skulle man jo have et nyt udvikleren som er opensource som alle så kan contribute til f.eks via Github :)






Jeg har vaeret bruger af Udvikleren i mange aar og har haft meget brug af denne forum. Ja, jeg har helt sikkert ogsaa set aktiviteten dale meget. I de sidste mange aar er der slet ikke skrevet en artikel, hvilket har holdt mig fra at skrive flere artikler.

Jeg kan godt lide ideen med at havde en open source udvikler forum men samtid syntes jeg det er synd at Udvikleren er gaaet i staa.



Det skyldes nok at mange i vores "fag" kan engelsk. Hvis man har et teknisk problem er der større sandsynlighed for at nogen har en løsning hvis man spørger på engelsk (f.eks. på Stack Overflow), fordi flere kan engelsk.

Dog synes jeg Stack Overflow er meget restriktiv, i at deres spørgsmål skal være direkte Q&A, hvor spørgsmålene skal have et objektivt svar - en regel der dog kun bliver overholdt nogen gange. Den side kan ikke rigtig opfylde "Diskussions"-type trådene som findes her.

Faldet i antallet af artikler, skyldes nok delvis faldet i aktivitet, men nok også at forholdsvis mange udviklere, i forhold til andre professioner, har egen blog/hjemmeside, og så smider man sine artikler der, så man skaber mere trafik til sin side. Personligt, tænker jeg at hvis bruge tiden på at skrive en artikel, så kunne jeg ligeså godt skrive den på engelsk for at nå flere. Men så rammer den ikke udvikleren.dk særlig godt, og ville jeg nok hoste den et andet sted, hvis ikke selv.



Der er helt sikkert noget rigtigt i, at vi tager andre steder hen pga. det engelske sprog, fordi der er større mulighed for at finde svar. Men jeg synes stadig, at der skal være plads til et sted som Udvikleren.dk. Det er udmærket at have et netværk der rækker rundt til hele verden, men det at have et dansk sted, med danske kollegaer, gør også at det er nemmere at samarbejde om projekter, hvis det er nogens mål.

Jeg er enig i at der skal ske noget andet, hvis et site som dette skal fungere, og bruges i fremtiden, og det med nyhederne er jeg enig i, ikke ser så godt ud når de er så gamle.

Virkelig godt input fra jer alle, det ser ud til at jeg ikke har været alene med mine tanker.



Indlæg senest redigeret d. 15.02.2016 21:55 af Bruger #8884
Jeg har den som holding som de andre, jeg synes det er lidt øv at udvikleren er dø på en måde.

Hvorfor overgiver kasper ikke site til nogle som måske vil tag i mod det og måske køre videre på det.

jeg har selv personligt selv overvejer at starte et ligne start op.



Lige et hurtigt hypotetisk spørgsmål, hvis vi antager at vi laver en open source, udvikler platform for danske programmører... Hvilket sprog, ville så være det mest optimale at udvikle denne i :) ?



<< < 12 > >>
t