Udvikleren.dk - Inaktivitet?

Tags:    udvikleren.dk

<< < 12 > >>
Hej Udviklere

Jeg har igennem det sidste års tid regelmæssigt tjekket ind her, men har ikke stillet eller svaret på spørgsmål, i hvert fald ikke ofte. Grunden til at jeg ikke selv har været så aktiv er, at jeg i en periode har været lidt ude af udviklermiljøet, og har brugt min tid på andre foretagender.

Jeg har oplevet at forummet er blevet mere og mere inaktivt med tiden, og undrer mig over hvad det kan skyldes. Har folk ikke så mange spørgsmål mere, eller er I begyndt at gå andre steder hen for at finde svar på jeres spørgsmål? Så var der også den lange tråd med LULU, som jeg delvist har læst, som viser mig, at der stadig er en del aktivitet herinde, selvom der ikke kom noget specielt konstruktivt ud af den tråd.

Hvis I benytter jer af andre fora, så er jeg nysgerrig om hvor I går hen. Jeg har været glad for udvikleren.dk, men hvis aktiviteten daler, så kunne det godt være, at jeg selv skulle opsøge andre muligheder for at blive hjulpet, hjælpe og diskutere.

Mvh. Andreas Voss



Lige et hurtigt hypotetisk spørgsmål, hvis vi antager at vi laver en open source, udvikler platform for danske programmører... Hvilket sprog, ville så være det mest optimale at udvikle denne i :) ?




.NET selvfølgelig :-) Bortset fra det, så mener jeg at der er masser af muligheder allerede og jeg har ikke brug for endnu et site



Hej alle,

Jeg har naturligvis fulgt jeres diskussion lidt på sidelinjen :). Det er interessant at se at den følger et mønster som jeg har set et utal af andre gange på andre sites: Der er ikke nok aktivitet her, så hvad med at vi laver et helt nyt site? Spørgsmålet bør vel være om det løser problemet med lavere aktivitet at lave et nyt site?

Jeg siger ikke at Udvikleren.dk er uden fejl og eventuelle mangler, men jeg mener faktisk at vi med den her version (som jo allerede har en del år på bagen) har ramt noget godt og velfungerende - noget der godt kan tåle at blive brugt uden en konstant viderudvikling. Alligevel har besøgstallene været dalende i mange år - stille og roligt, men sikkert.

Jeg tror, som flere også har været inde på, at det bl.a. er forårsaget af at unge mennesker i dag finder det mere og mere naturligt at søge og spørge på engelsk. Samtidig findes der, takket være især Stack Overflow, mere og mere godt materiale tilgængeligt på engelsk, som man blot kan tage og bruge, uden at behøve at stille nogen spørgsmål. Derfor bliver Udvikleren.dk valgt fra af dem der er kommet godt i gang med programmering.

Mht. IT nyhederne så har jeg gået og håbet på at der kom en god afløser til pladsen, men jeg må jo også erkende at det ikke er sket, så nu har jeg fjernet dem - det skal i hvert fald ikke være et argument for ikke at bruge sitet ;)

Som afslutning vil jeg lige understrege at jeg kommer her på sitet hver eneste dag, ligesom jeg altid har gjort. Det er ikke altid jeg blander mig i diskussionerne, men jeg nyder stadig at følge med i den aktivitet der trods alt er. Sitet får naturligvis lov til at køre videre og I skal være velkomne til at bruge det endnu mere end I allerede gør :)

Mvh.

Kasper (TSW)



Jeg synes også, at du har ramt rigtigt Kasper. Sidens opbygning, karma og alt det andet har fungeret godt.

Men som du også selv siger, så er udvikleren.dk nok mest henvendt til nybegyndere og udviklere, som ikke er så stærke i engelsk. De mere erfarne bruger alt muligt andet.

Tiden ændrer sig, og nogen gange er det bare det rigtige at begynde helt forfra. Jeg tvivler dog på, at det vil hjælpe noget for igen...der ér bare andre sites, som kan trække stort set alle verdens udviklere, hvor en ny udvikleren.dk højst vil tiltrække danskere (og måske et par svenske bjørne!!!).

Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har skrevet et spørgsmål herinde, men jeg kommer tæt på dagligt herind og besvarer stadig gerne, hvis jeg mener, at jeg har noget intelligent at sige (eller føler mig provokeret :-) ).

Men what to do? Tror desværre at tiden er rendt fra en rent dansk udviklerside. Det bliver nok aldrig stort igen.





Mht. IT nyhederne så har jeg gået og håbet på at der kom en god afløser til pladsen, men jeg må jo også erkende at det ikke er sket, så nu har jeg fjernet dem - det skal i hvert fald ikke være et argument for ikke at bruge sitet ;)


Det var ikke ment som en undskyldning for ikke at bruge sitet, men mere en konstatering af at flere års gamle nyheder som er det første man ser, nok ikke fanger nye brugere vildt meget og de dermed smutter igen.

Men de er væk nu og det er dejligt :-)






Jeg tænker, som Kasper, egentligt heller ikke at der er behov for et nyt site, det var bare min observation af inaktivitet der fik mig til at tage emnet op. Jeg ved bare at jeg har nydt enormt godt af at have en forum på dansk, også selvom jeg har engelskfærdighederne til at bruge et site som Stack Overflow.

Som Robert siger er Udvikleren.dk nok mest for nybegyndere og folk der ikke er så skrappe til engelsk, og dem skal der bestemt være plads til. Da jeg startede herinde kunne jeg absolut ingen programmering what so ever. Men jeg synes alligevel det er synd, at der ikke er en måde at tiltrække nye skarpe programmeringshjerner til et site som dette.

Måske er det ikke engang fordi vi mangler skarpe hjerner, for jeg synes faktisk vi har mange der er rigtig dygtige, men så mangler vi nogle vi kan hjælpe. Jeg kan huske da karmasystemet blev introduceret, og jeg syntes det var fantastisk at man kunne svare på et spørgsmål og have en god dialog, og blive belønnet med karma af andre brugere, men den appel er lidt forsvundet, eftersom jeg synes der er så få spørgsmål efterhånden.

Selvfølgelig er der altid noget man kan gøre bedre, og hvordan Udvikleren.dk skal tiltrække nye og aktive brugere ved jeg ikke, men jeg vil helt sikkert fortsat benytte mig af udvikleren, og jo flere andre der også gør det, des mere vil jeg selv gøre det. Sådan tror jeg de fleste har det, og det er måske lidt en "hønen og ægget", for jeg er kun aktiv hvis andre også er det.

Jeg håber det gav mening, og det kan være der er andre der har gode ideer til hvordan vi kan tiltrække nye brugere til dette fantastiske community.



Har ikke brugt sitet her i flere år. Ved ikke helt hvorfor jeg igen er logget ind, men nu kan jeg da give mit besyv med!

Jeg stiller aldrig spørgsmål på forums. < 50% af mine spørgsmål er allerede blevet stillet, og svarene når jeg hurtigt frem til på google. Ellers læser jeg dokumentation - i nødstilfælde spørger jeg nogle kontakter på Skype. Det er simpelthen for langsomt at stille et spørgsmål på et forum - specielt et dansk forum. Så har jeg først svar om flere timer, hvis ikke dage.

Vil vove at påstå, at forums bare er døde. Facebook grupper, Stack Overflow og Reddit har taget helt over. Løbet er kørt hvis du spørger mig.



Jeg er måske også gået mere over til stackoverflow og Google i mine søg på svar, men er her da en gang imellem. :)



<< < 12 > >>
t