Eksempler på et distribuerede system

Tags:    system

Hej :)

Kan nogen komme med eksempler på distribuerede systemer, hvor man skal logge ind til at starte med, og så udføre noget, som jeg ikke lige har en ide til.
Hvad kunne det være?



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan du uddybe yderligere?



Jeg kan prøve... :)


Jeg vil gerne lave et distribuerede system, hvor jeg har en klient del, en serverdel samt nogle API'er (kunne f.eks. være Googles). Klienten spørger serveren om noget, hvor så serveren spørger det relevante API, for at få et svar. Så serveren kommer til at være et mellemled mellem klienten og API'erne.

For at bruge systemet, så skal man logge ind, og så skal systemet meget gerne tjekke om der er tastet korrekt brugernavn/kode.

Problemet er, at jeg ikke lige kan komme på en ide til hvad dette distribuerede system skal kunne gøre :)

PS: Dette er ikke noget, jeg skal sælge eller tjene penge på. Det er et skoleprojekt



du kunne evt. lave et lille, simpelt projekt, hvor en server komponent samler en række informationer via APIer (kunne f.eks. være nyheder fra diverse avis-sites, sportsresultater, vejrinformationer eller hvad du nu vil). Klienten kan så sende en request til serveren, som aggregerer alle resultaterne i et enkelt, samlet format og sender dem tilbage til klienten, der formaterer formatet til et output.

Det er nok det mest forsimplede eksempel du kan opstille, og det kan nemt udvides med yderligere kompleksitet hvis du vil :)

God fornøjelse,
Kristian



t