nogen der gider forklare mig titel

Tags:    php

<< < 12 > >>
hej jeg har en hjemmeside hvor jeg har omkring 10 sider og jeg vil gerne lave sådan så i php at der kommer titel på men titlen samt meta beskrivelse på hver enkel af de 10 sider skal være forskellige hvordan laver jeg dette i php

indtl videre er det jo bare sådan her i index filen

Fold kodeboks ind/udKode 


også det her kommer i headeren

Fold kodeboks ind/udKode 


Det skal lige siges at det IKKE er CMS jeg arbejder i ! det er bare normal html php css js kode

jeg håber i kan forklare mig hvad jeg skal gøre her på forhånd tak.





Indlæg senest redigeret d. 27.03.2016 09:20 af Bruger #21230
17 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt -4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er fortsat svært at give nogen form for konkret hjælp når du holder dit projekt hemmeligt. Så om det vil virke eller ej kommer helt an på hvad det er du er ved at forsøge at gøre. Eftersom jeg har givet dig flere forskellige løsninger har jeg ingen ide om hvad for en af løsningerne du har valgt.

Jeg opgiver dig at hjælpe dig yderligere. Det her fører ingen steder hen eftersom du ikke formår at forklare hvad du laver og du ikke vil vise dit projekt frem. Min tid er mere værd end det.



Du kommer ikke med nok information til at jeg kan give dig et præcist svar men jeg håber du vil give mig de nødvendige oplysninger så vi kan komme nærmere en løsning.

Hvordan er dine 10 sider struktureret? Har du lavet 10 php filer eller deler alle dine 10 sider samme php fil?

Kan du evt. pakke dit projekt sammen og upload det så jeg kan evt. se nærmere på hvad du forsøger at lave? Du kan evt. sende det til julemand101@gmail.com som mail hvis du ikke ønsker at alle herinde kan se din fulde kode.



jeg kan desværre ikke sender dig alle mine filer men jeg kan fortælle dig hurtigt og nemt hvordan siden er bygget jeg har 10 php filer for jeg i alle filer includere de ting der går igen på siderne .. footeren og headeren... nu er det så bare at jeg tænkte at om der findes en måde helst ny tekonologi enten php javascript hvor man kan tildele hver enkel af de her sider en forskellig titel samt beskrivelse så jeg ikke skal havde dem manuelt i alle filerne...

hvis der er mere du vil vide så kan du bare skrive jeg har lagt mærke til at folk bare skriver det i hver fil men altså

Fold kodeboks ind/udKode 


men det kommer jo ikke rigtigt frem på selve siden og bliver jo kun fanget af headeren og det den da sat til kan det ikke passe ?? håber du forstår hvad jeg mener



Altså hvis du ikke vil have titlerne i hver enkelt fil hvor vil du så have titlerne?

Jeg ved ikke hvad projekt du er ved at lave men normalt strukturerer du dine sider således du har en PHP fil for hver side der er markant anderledes og ellers bruger du en enkelt PHP fil til de fleste af dine sider. Ideen med denne PHP fil er så at forbinde til en database for at hente indholdet (og evt. din titel) således du ikke skal ændre din PHP kode for at ændre dit indhold.

Din URL vil så fx blive:
www.dinside.dk/page.php?page=1

Din kode i page.php tager så parameteren "page" og slår "1" op i din database hvor du måske har en tabel der har følgende layout:

ID; Titel; Indhold
1; Om Høns; Høns er dyr der normalt er ret skumle.
2; Rundetårn; Er rundt.

Ud fra resultatet smider du så titel ind i dit titel felt og indholdet ind som dit indhold på siden. Du har hermed ikke længere noget indhold i dine php filer men derimod er indhold i din database.



ja jeg fotstår godt hvad du mener men det er ikke den måde jeg har valgt at strukturere siden med...er det nemmest så en db connect eler hvad der spytter det ud eller??+.... så findes der ikke en anden løsning??? har læst lidt om noget der hedder $globalt ved ikke om det kan bruges






Indlæg senest redigeret d. 27.03.2016 12:50 af Bruger #21230
Derfor jeg også startede med at spørge dig om:
"hvis du ikke vil have titlerne i hver enkelt fil hvor vil du så have titlerne?"

Altså du skal jo have titlerne til at stå et eller andet sted med mindre du vil bruge samme titel til alle dine sider. Mit bud var en database men det vil du jo så ikke. Men du vil heller ikke have titlerne til at stå i de enkelte PHP filer så du bliver nød til at svare mig hvor du vil have dem?

Altså du kan også definere dem alle i en fælles PHP fil men det bliver det næppe nemmere at administrere.



er bare bange for det ikke komme til at virke på den måde altså... tror du at det kommer til at virke?? jeg kan lige lave en test ihvertfald



Indlæg senest redigeret d. 27.03.2016 12:53 af Bruger #21230
lad vær jeg har heller ikke spurgt om din hjælp...

ville bare h'rer om der kan betale sig at skrive alt sit kode i php eller html eller om det ender med det samme jeg ved hvis php fylder mere???? og nu tænker jeg omkring pagespeed og optimering osv..



ja men du skriver som om jeg vil holde noget hemmeligt for omverden det jo ikke derfor tværtimod hvis du kan hjælpe vil jeg gerne sende dig mine filer men har du evt. skype eller hvor vi kan havde en direkte forbindelse hvis det var...jeg igang med at optimere min side det var derfor jeg ville høre men det heller ikke fordi jeg ikke har forstand på noget selv jeg tænker bare hvad der er bedst at gøre hvilken måde der er bedst at skrive sine forskellige ting på ik det var bare det



Hvis mail ikke er direkte nok for dig så beklager jeg men jeg ønsker ikke at kommunikere på en måde der gør jeg skal være afhængig af hvornår vi begge har tid.



<< < 12 > >>
t