Lov om domæner

Tags:    domain

God aften derude!

Jeg har et spørgsmål omkring lovgivningen for domænerettigheder, da jeg ikke selv har styr på det område. Dette er blot et spørgsmål, da en bekendt af mig er blevet meldt til domæneklagenævnet for noget jeg personligt ikke kan se en idé i at blive anmeldt for.

Min bekendte har i samarbejde med en anden person udarbejdet en hjemmeside for en del år siden, som blev ret populært. De tænkte ikke over kontrakter, da de regnede med at der ikke ville ske noget i mellem dem. Det er der så gjort nu. De er splittet op, og der er forekommet konflikter i mellem dem.

Af personlige årsager nævner jeg ingen navne, da dette er en henvendelse der ikke er blevet efterspurgt fra nogen af parterne. Det er udelukkende af interesse, så jeg måske kan hjælpe lidt på vej.

Lad os på nuværende tidspunkt kalde dem A og B - hvor A er min bekendte jeg har intention om at hjælpe hvor jeg kan.

Det korte og det lange er at de begge havde fuldmagt til domænet, hvor B tog hjemmesiden, og A tog domænet - og naturligvis fjernede B som fuldmagtsindehaver. Nu vil B gerne have domænet, og har derfor anmeldt A til domæneklagenævnet.

Jeg ved at det nok ville være smartest at tale med en advokat om det her, men nu ville jeg lige spørge så jeg måske kunne hjælpe min bekendte. Er der nogen der ved om B kan have en chance for at vinde sagen?

Alt info vil kunne hjælpe. Tak på forhånd!



|UPDATE| (25-04-2016 15:00):
Jeg har oprettet en tråd på et andet forum, omkring samme emne hvor jeg har fået flere svar. Så jeg behøver ikke svar her, medmindre at der er ekstra info jeg kan bruge :-).



hvilke andet forum ??

medmindre at der er ekstra info jeg kan bruge

kan du ikke komme med et link til tråden, det kunne være andre ville læse svaret, og evt komme med ekstra info




t