Template baseret CMS

Tags:    cms

Hejsa,

Jeg kunne godt tænke mig at lave et meget simpelt CMS i .NET, mest for læringens skyld.

Jeg kan uden problemer indsætte, redigere og læse data fra en database, men hvad jeg ikke helt kan greje inde i mit hoved, er hvordan man benytter en dynamisk template.

Det jeg godt kunne tænke mig at vide, er hvordan man "detecter" en bestemt streng i et HTML dokument, det kan være en class fx, og herefter indsætte noget indhold baseret på denne class.

Eksempel:
<div>
<h1>
{{TAG} <-- Erstattes med content -->
</h1>
</div>

Hvordan løber jeg et dokument igennem og finder disse tags eller klasser?

Det er jo egentlig et meget almindeligt princip, som fx. også benyttes i både Umbraco og Dynamicweb (Hvis nogen kender det).



5 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Martin,

Generelt set, så ville du jo kunne benytte dig af RegEx til at "detecte" og erstatte Strings i Strings.



Yep, men jeg tror min film knækker der, hvor jeg skal loade et HTML dokument i .NET, og løbe dette igennem for at finde og replace strings.




Har du mulighed for at vise noget af det kode, du har forsøgt med ?



Indlæg senest redigeret d. 27.04.2016 19:36 af Bruger #15301
Det er fortsat kun tanker og ideer, og jeg forsøger at tænke mig til hvordan man kan kode det i .NET :)




Findes der ikke templating engines til .net som til andre programmeringssprog hvor der f.eks. Findes: Smarty, Twig, Liquid, Jade, Jinja og mange andre?



t